سعید لیلاز: وعده یارانه 250 هزارتومانی توسط احمدی نژاد فاجعه به بار می آورد / این طرح موجب سونامی خواهد شد که همه اقتصاد ایران را از بین می برد



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی , احمدی  نژاد

«شعار پرداخت یارانه 250 هزار تومانی می تواند آثار تورمی و تبعات بسیار خطرناک و وحشتناکی در کشور داشته باشد.»

سعید لیلاز اقتصاددان با بیان این مطلب به «انتخاب» گفت: در سال 91 هم من گفتم دولت احمدی نژاد حتی میت واند به هر ایرانی یک میلیون یارانه بدهد. اما به چه قیمتی؟ به چه شکلی؟ یعنی بدون هیچ پشتوانه ای فقط پول منتشر کند.  نقدینگی کاذب در جامعه تزریق کند و درنهایت ارزش پول کشور را نابود کند.

وی با اشاره به تبعات اقتصادی پرداخت نقدی یارانه ها در دولت احمدی نژاد همگفت: همه ما دیدیم که در ان سال ها چه موج وشحتناک تورمی در کشور ایجاد شده بود. بدون هیچ حساب و کتابی و بدون هیچ پشتوانه ای به جامعه پول تزریق کردند. حجم نقدینگی بالا رفت و مشکلات بسیار زیادی برای ساختار اقتصادی و حتی اجتماعی و سیاسی کشور به وجود آوردند.

این اقتصاد دان در ادامه با بیان اینکه در علم اقتصاد باید با دقت عمل کرد و تبعات هر تصمیمی را بررسی کرد و بعد به اجرای آن دست زد، گفت: اجرای غلط طرح پرداخت یارانه 250 هزارتومانی می تواند آثار تورمی شدیدی بر اقتصاد ایجاد کند و منجر به خلق پول جدید و نقدیندگی در کشور شود.

وی افزود: این در حالی است که تورم می تواند با اجرای طرح مورد اشاره شکل خطرناکی پیدا کند. در همان سال ها دیدیم که چقدر این تورم به زندگی و معیشت مردم ضربه زد و تبعات جبران ناپذیری را خصوصا برای طبقات فرودست جامعه به وجود آورد. همان زمان هم با پرداخت یارانه نقدی، تورمی بی سابقه در کشور به وجود آورد.

لیلاز تاکید کرد: شعار 250 هزارتومانی و اجرای آن نتایج فاجعه باری می تواند برای کشور داشته باشد.

وی در پایان گفت: با این حال، نه تنها احمدی نژاد بلکه هر کس دیگری هم می تواند ییارانه 250 هزار تومانی یا یک ملیون تومانی یا هر رقم دیگری به مردم بدهد. اما نکته این است که این پول بی ارزش می شود. تورم انقدر بالا میرود، انقدر نقدینگی انباشت می شود که شاهد یک موج و سونامی عجیب و عظیم تورمی در کشور خواهیم بود که همه اقتصاد کشور را با خود از بین می برد.


 اخبار اقتصادی  -  انتخاب   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------