آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

فروش طلای اینترنتی،‌ شیوه جدید کلاهبرداری در بازار طلا



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, فروش  اینترنتی  طلا

پس از فروش طلای دست دوم و غالب کردن سکه‌های تقلبی، این بار بازار فروش طلا به صورت اینترنتی داغ شده است، شیوه‌ای که اغلب با مالباخته شدن خریداران همراه است.

به گزارش آنا، مدتی است که سایت‌های مجازی مختلف اقدام به تبلیغ طلا و جواهراتی کرده‌اند که می‌توان آنها را تنها به صورت اینترنتی خریداری کرد. اغلب این مصنوعات طلا قیمت‌های بالا و میلیونی داشته و برای ثبت سفارش خرید باید حداقل به میزان 50 درصد قیمت آن را پرداخت کرد.

برخی از این سایت‌ها در واقع گالری‌های طلا هستند که مدل‌های به‌روز خود را از طریق فضای مجازی در معرض دید عموم قرار می‌دهند و بر روی پایگاه اینترنتی خود آدرس دقیق و تلفن‌های تماس را نیز درج کرده‌اند. هر چند با پیگیری خریداران در تعدادی از سایت‌های اینگونه نیز مشخص شده است که درج آدرس و مشخصات تنها به علت جلب اعتماد مشتری بوده و اطلاعات صحت ندارد.

با این حال عموم سایت‌های تبلیغی و فروش طلا و جواهرات بدون درج مشخصات و در برخی موارد حتی بدون درج یک شماره تماس هستند که متاسفانه برخی افراد با اعتماد بیجا نسبت به پرداخت هزینه‌های گزاف و ثبت سفارش برای خرید از آنها اقدام می‌کنند.

حتی یک فروشگاه اینترنتی دارای مجوز فروش طلا در کشور نداریم

در همین رابطه رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه هیچ فروشگاه اینترنتی خرید و فروش طلا در ایران مجوز کسب از اتحادیه طلا و جواهر ندارد، گفت:‌ حتی یک فروشگاه فروش اینترنتی طلا مجوز فعالیت ندارد و تمامی واحدهای اینگونه به صورت غیرقانونی در حال فعالیت هستند.

احمد وفادار با تاکید بر اینکه مالباختگان به دفعات برای بازپس‌گیری سرمایه خود نسبت به خرید اینترنتی طلا به اتحادیه طلا و جواهر مراجعه کرده‌اند، افزود: توصیه می‌کنیم هیچ فردی طلا را به صورت اینترنتی خریداری نکند چرا که اکثر این موارد کلاهبرداری هستند.

وی تصریح کرد: اغلب صاحبان این فروشگاه‌های اینترنتی فروش طلا، زیرزمینی را اجاره کرده و اقدام به گشایش یک سایت کرده‌اند. این افراد چند نمونه طلای اینترنتی را بر روی سایت خود قرار می‌دهند و متاسفانه عامه مردم نیز فکر می‌کنند اینها تافته جدا بافته‌ای از سایر طلافروشی‌ها هستند.

اغلب ادعای شاکیان برای خرید طلای اینترنتی اثبات نمی‌شود

عضو هیات امنای اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه اغلب این سودجویان برای سخت‌تر شدن دسترسی به آنها پس از کلاهبرداری مکان خود را نیز عوض می‌کنند، بیان کرد: از مردم درخواست داریم فریب این افراد و تبلیغات را نخورند و برای خرید خود به واحدهای صنفی مراجعه کنند.

به گفته وی، اگر خریدار نسبت به خرید طلای خود به قیمت بیش‌ از نرخ طلای روز اعتراضی داشته باشد می‌تواند با داشتن فاکتور خرید به اتحادیه طلا و جواهر مراجعه کرده و این امر از سوی کارشناسان ما بررسی می‌شود اما عموما ادعای شاکیان نسبت به خرید از این فروشگاه‌های اینترنتی بدون مجوز و پروانه کسب در هیچ جایی به اثبات نمی‌رسد و فرد سرمایه خود را از دست می‌دهد.

وفادار با تاکید بر اینکه اغلب صاحبان این فروشگاه‌های اینترنتی فضای تجاری را برای فعالیت خود و فروش طلای اینترنتی انتخاب نمی‌کنند و بر این اساس دسترسی به آنها سخت است، خاطرنشان کرد: شاید واحدهای صنفی دارای مجوز کسب از اتحادیه طلا و جواهر مدل‌های جدید خود را بر روی سایت و درگاه اینترنتی قرار دهند اما به هیچ عنوان فروش اینترنتی ندارد.

 

 اخبار اقتصادی  -  آنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------