آیین‌نامه اجرایی قانون بهبود مستمر محیط كسب و كار تصویب شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی

 آیین‌نامه اجرایی قانون بهبود مستمر محیط كسب و كار در جلسه هیات دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌ جمهوری تصویب شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، این آیین‌نامه با هدف پیش‌بینی، برآورد و نحوه جبران خسارت وارده ناشی از قطع برق، گاز و خدمات مخابراتی به واحدهای تولیدی به تصویب رسید. براساس آیین‌نامه قانون یاد شده، قطع خدمات واحدهای تولیدی در شرایط غیرضروری و پیش‌بینی شده در قرارداد مجاز نمی‌باشد و چنانچه در شرایط عادی خدمات واحدهای تولیدی قطع شود، شركت‌های ارایه دهنده خدمات موظفند براساس قراردادهای منعقده نسبت به جبران خسارت برابر آیین‌نامه اقدام نمایند.


دولت همچنین در راستای حمایت از تولید، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی كشور، نسبت به تعیین تكلیف بدهكاران ارزی اقدام نمود.


اعضای دولت همچنین آیین‌نامه سفر اعضای شوراهای اسلامی محلی به خارج از كشور را مورد بازبینی و اصلاح قرار دادند. دولت این تصمیم را با هدف اجرای عدالت، بازدارندگی و كاهش تخلفات مرتبط با سفرهای مذكور و اجرای قانون و تحقق نظارت مطلوب اتخاذ كرد. براساس اصلاح صورت گرفته، شوراهای اسلامی متبوع موظف هستند ضرورت انجام سفر كاری اعضای خود را همراه با تعداد اعضای مورد نظر و مدارك مربوط، حداقل یك ماه قبل از سفر به كارگروه استانی كه به همین منظور تشكیل خواهد شد، تحویل دهند.


هیأت وزیران در راستای اجرای راهكارهای مناسب در خصوص رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی كشور، نسبت به تهاتر بدهی‌های شركت‌های فولاد مباركه و فولاد خوزستان متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به دولت با مطالبات آنها اقدام نمود.


سپس سازمان حفاظت محیط زیست نیز به ارایه گزارشی در خصوص «وضعیت آلودگی هوا» پرداخت. بر مبنای این گزارش، در بخش سوخت، اقدامات مهمی در راستای جلوگیری از آلودگی هوا از قبیل تكمیل توزیع بنزین یورو 4 در كلانشهرها، حذف حلال‌های صنعتی پتروشیمی تحت عنوان بنزین پتروشیمی از سوخت توزیعی كشور، اجرای 50 درصدی طرح كنترل بخارات مخازن، تانكرها و جایگاه‌های عرضه بنزین (كهاب) و پایش و آنالیز سوخت توزیعی در كلانشهرها هر سه ماه یكبار انجام شده است. همچنین در بخش خودرو، ارتقای استاندارد خودروهای تولیدی كشور از یورو2 به یورو4، جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای بنزینی وارداتی فاقد استاندارد یورو4 و 5، ارایه بسته حمایتی تولید خودروها و موتورسیكلت‌های هیبریدی و برقی و راه‌اندازی مقدماتی سیستم یكپارچه معاینه فنی خودروها از جمله اقدامات صورت گرفته است.


از دیگر كارهای مورد اشاره در گزارش مذكور در جهت مقابله با آلودگی هوا می‌توان به نوسازی ناوگان حمل و نقل، پایش آلاینده‌های هوا و نظارت مستمر بر انجام تست‌های آلایندگی خودروها اشاره كرد.
در ادامه جلسه، دولت به وزارت كشور اجازه داد نسبت به انجام مذاكره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه همكاری‌های امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اتریش، ظرف مدت سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، اقدام نماید.


همچنین سازمان حفاظت محیط زیست مجاز است نسبت به امضای موقت موافقتنامه پاریس، ظرف مدت یك سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، اقدام كند. موافقتنامه پاریس در راستای تقویت واكنش جهانی به خطر تغییر آب و هوا در زمینه توسعه پایدار و تلاش‌هایی برای ریشه‌كن كردن فقر میان اعضای كنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا ایجاد شده است.


لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به كنوانسیون تمپره در مورد ارایه منابع مخابراتی برای كاهش بلا و عملیات امدادی، از دیگر موارد مصوب جلسه روز چهارشنبه هیأت وزیران بود.

 

  اخبار اقتصادی -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------