آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به…

کاهش نرخ سود وام 160 میلیونی مسکن



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,مسکن

کاهش نرخ سود از سوی شورای پول و اعتبار تعیین می شود بنابراین بازار در انتظار این است که شورای پول و اعتبار چه تصمیمی خواهد گرفت.

 محمد هاشم بت‌شکن در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش که بازار غیرمتشکل چه میزان در جلوگیری از کاهش نرخ سود بانکی تاثیرگذار است؟ ، اظهار داشت: کاهش نرخ سود از سوی شورای پول و اعتبار تعیین می شود بنابراین بازار در انتظار این است که شورای پول و اعتبار چه تصمیمی خواهد گرفت.

وی افزود: در صورتی که پیش بینی‌ها حاکی از آن باشد که متغیرهای کلان اقتصادی پاسخگو است کاهش نرخ سود ادامه دار خواهد بود.

بت شکن در مورد سهم  20 درصدی بازارغیرمتشکل در بازار پول، افزود: نمی توان این عدد را قطعی اعلام کرد اما قطعا با ساماندهی که بانک مرکزی بر روی مؤسسات غیرمجاز انجام می دهد این مشکل حل خواهد شد.

مدیر عامل بانک مسکن همچنین در مورد مصوبات پرداخت تسهیلات برای زوجین در تهران گفت: این تسهیلات از ۸۰ به ۱۶۰ میلیون تومان، از ۶۰ به ۱۲۰ میلیون تومان و از ۴۰ به ۸۰ میلیون تومان افزایش یافت که زوجین می‌توانند برای یک پلاک ثبتی در مجموع براساس وام‌های جدید اقدام کنند.

بت‌شکن خاطرنشان کرد: با مصوبات اخیر، از محل صندوق پس‌انداز یکم بنا بر موقعیت‌های جغرافیایی وام‌های ۸۰ ، ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود که با توجه به کاهش اخیر نرخ سود بانکی، نرخ سود این تسهیلات نیز از ۱۴ درصد به ۱۳ درصد کاهش یافت.

 

 اخبار اقتصادی - ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------