آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

رواج اجاره خانه‌های ساعتی در تهران



 اخبار اقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,  اجاره مسکن

هر روز روایات و اتفاقات تکان‌دهنده‌ای در این کلان‌شهر رخ می‌دهد که شاید مردم عادی از آن بی‌خبر باشند و حتی بروز آن در تهران را بعید بدانند اما یک جستجوی ساده اینترنتی و پرسش و پاسخ درباره آن، حقایق را آشکار می‌کند که باور آن سخت است. از آن جمله اجاره خانه‌های ساعتی که مخاطبان خاص خود را دارد و تنها برای اهداف ویژه‌ای به کار می‌رود و البته سرشان حسابی در این حال و احوال که قیمت تفریحات سالم برای جوانان سر به فلک کشیده است، شلوغ شده و برای پاسخ به مشتریان خود بعضاً از چند خط تلفن و چند منشی غالباً خانم استفاده می‌کنند.

به گزارش رویداد۲۴، اگر تا دیروز صحبت از باندهای اجاره دختران و پسران در سطح شهر مطرح بود، امروز تهران با پدیده‌ای به‌عنوان اجاره ساعتی خانه روبه‌رو است. جالب آنکه به فعالیت خود صورت قانونی می‌دهند و عنوان اجاره ساعتی خانه برای تفریحات غیرسالم و غیر اخلاقی را پذیرایی از مسافران درون‌شهری نامیده‌اند و در کنار آگهی‌های تبلیغاتی خود اصلاحاتی چون خانه‌های دنج، امن و لوکس استفاده می‌کنند.


البته نکته حائز اهمیت در این اتفاق اطمینان خاطر اجاره دهندگان از امنیت خانه در مدت‌زمان قرارداد است. این اطمینان خاطر نیز امتیازی است که اجاره دهندگان با تاکید بر آن بارها اعلام می‌کنند به‌هیچ‌عنوان تخفیفی برای اجاره قائل نبوده و جهت اطمینان از دریافت وجه اجاره مبلغی بین 50 تا 70 هزار تومان را به‌عنوان ودیعه تعیین کرده‌اند که اگر در پرداخت آن تعلل شود به قول خودشان «خانه اجاره رفته و باید تا خالی شدن آن‌که عموماً بین یک تا سه روز به طول می‌انجامد صبر کرد» رویداد۲۴ طی تماس‌های تلفنی متعدد با بعضی از اجاره دهندگان خانه‌های ساعتی سوا لاتی در خصوص قیمت، شرایط، موقعیت مکانی و همچنین وضعیت خانه‌ها جویا شده است.


قطعاً پدیده اجاره خانه‌های ساعتی مانند دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی نشات گرفته از برخی عوامل و اتفاقات است که نمی‌توان حل آن را در کشور غیرممکن دانست. لذا این پدیده که رفته‌رفته در جامعه آسیب‌های اجتماعی دیگری را به همراه خواهد داشت، راه‌حل منحصری را داشته و می‌طلبد که مسئولان ذی‌ربط و کارشناسان ضمن حل این مسئله، راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از آن و تبعات احنمالی اش در کلان‌شهری چون تهران پیدا کنند.

 

مشروط بر اینکه مانند سنوات گذشته صرفاً پاک کردن صورت‌مسئله به‌زعم مسئولان به معنای حل مسئله نباشد؛ چراکه چنین دیدگاه و عملکردی نتیجه‌ای جز تغییر ظاهر در ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی نخواهد داشت. بی‌تردید تقویت بنیان خانواده و همچنین تضمین امنیت روانی و مالی خانواده می‌تواند یکی از راه‌حل‌های ریشه‌ای در این عرصه تلقی شود


 اخبار اقتصادی  -  روادید 24

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------