آخرین اخبار اقتصادی

تعطیلی پنجشنبه‌ها,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

هشدار رییس اتاق بازرگانی؛ خطر حذف ایران از نقشه تجارت جهانی با تعطیلی پنجشنبه‌ها

نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: تصمیم مجلس مبنی بر تعطیلی پنجشنبه‌ها نتیجه‌ای جز افزایش مشکلات…

همسر بوش به چه کسی رأی می‌دهد؟



 اخباربین  الملل ,خبرهای بین  الملل,همسر جورج دابیلو  بوش

'لورا بوش' همسر جورج دابیلو. بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا، با انتقاد از اظهارات 'دونالد ترامپ' درباره سقط جنین گفت‌ 'هیلاری کلینتون' را به ترامپ ترجیح می دهد.

'لورا بوش' در اجلاس بلندپایه زنان كه هر ساله در نیویورك برگزار می شود، طی سخنانی اظهار داشت در انتخابات آتی به كسی رأی خواهد داد كه به زنان افغان اهمیت بدهد و به تعهدات و سیاست‌های كنونی واشنگتن پایبند بماند.

به گزارش ایرنا، كتاب لورا بوش درباره زنان افغانستان بتازگی منتشر شده است.

وی همچنین اظهار داشت، دوست دارد كسی كه برای تاریخ آمریكا ارزش قائل است و درخصوص گذشته این كشور و رویدادهایی كه در آن به وقوع پیوسته دانش كافی دارد؛ به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شود.


به نظر لورا بوش، كسی باید انتخاب شود كه 'بداند چگونه سیاست‌های كنونی كاخ‌سفید را دنبال كند.'


برخی از كارشناسان مسایل سیاسی در آمریكا، اظهارات لورا بوش را حمایت ضمنی همسر جورج دابیلو. بوش جمهوریخواه از هیلاری كلینتون دمكرات تلقی می كنند.


جورج بوش با شروع دو جنگ در عراق و افغانستان هزینه های سنگینی را به اقتصاد آمریكا وارد كرد به گونه ای كه برخی از صاحب نظران اقتصادی معتقدند آثار سوء آن همچنان بر نظام اقتصادی آن كشور سایه انداخته است.

نارضایتی مردم از دوران جورج بوش حتی بر سر برادر كوچكترش جب بوش هم سایه انداخت و با وجود حمایت جمهوریخواهان ذی نفوذ و سنتی از جب‌ بوش، او با عدم استقبال افكار عمومی مواجه و مجبور به كنارگیری از ادامه رقابت های درون حزبی شد.


نظر سنجی ها نشان می دهد كه اظهارات جنجالی ترامپ درباره سقط جنین موجب شده است تا میزان محبوبیت وی در میان جامعه زنان آمریكا بشدت كاهش یابد.

دوره ریاست جمهوری در آمریكا چهار سال است و رئیس جمهوری می تواند برای یك دوره دیگر متصدی این مقام باشد. تقریبا حدود یك میلیون پست اداری وجود دارد كه مسئولان آن باید از طریق انتخابات تعیین شوند و در طول یك سال ممكن است حدود 130 هزار انتخابات در آمریكا برگزار شود كه اكثر آن محلی است.

انتخابات در آمریكا طبق یك جدول زمان بندی شده انجام می گیرد و فرایندی دو ساله است كه سرانجام به اوج مبارزات انتخاباتی رئیس جمهوری در پایان هر چهار سال منجر می شود.


انتخابات ریاست جمهوری آمریكا برای گزینش چهل و پنجمین رئیس جمهوری، سه شنبه 18 آبان 1395 (هشتم نوامبر 2016) برگزار خواهد شد.


 اخبار بین الملل  -  ایرنا    

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------