ترفندهای اقتصادی که احمدی‌نژاد با آن رأی جمع می‌کند



 اخبار اقتصاد ی ,خبرهای اقتصاد ی ,احمدی‌نژاد

«تعلیق» یکی از پرکاربردترین تکنیک‌هایی است که روند جریان‌سازی را تأثیرگذار می‌کند. هیراد حاتمی، «تحلیلگر خبرآنلاین» در یادداشت کوتاهی نوشت: ترفندی که از همان روزهای نخست روی کار‌آمدن محمود احمدی‌نژاد، به عنوان رئیس دولت نهم در دستور کار قرار گرفت، این بود که او همواره زمان را به آینده‌ای احاله داد تا از اتفاقی «مهم» رونمایی کند.

 

بر‌این‌اساس در همان روزهای نخست دولت‌داری، جای آنکه خبر اتفاق‌های هسته‌ای را به صورت مستقیم اعلام کند، در همایشی حاضر شد و اعلام کرد: در یکی از روزهای هفته خبر بسیاری خوشی برای ملت ایران دارد.


بررسی عملکرد هشت‌ساله او به دفعات این موضوع را نمایان می‌کند که «تعلیق» همواره به عنوان یکی از کلیدی‌ترین تکنیک‌هایی است که از آن می‌توان بهره برد. «تعلیق»هایی که بعدها به «بگم؟ بگم؟» رسید و همچنان به عنوان جمله‌ای دو‌کلمه‌ای مشهور در میان ادبیات محاوره‌‌ای شهروندان رد‌و‌بدل می‌شود اما در میان تمام «تعلیق»‌هایی که رئیس دولت‌های نهم و دهم برای اطلاع‌رسانی ایجاد کرد، یکی از آنها حائز اهمیت است: «جیبی که حاوی فهرست مفسدان اقتصادی بود.» احمدی‌نژاد، از همان ابتدا بر این تأکید داشت که اسامی دانه‌درشت‌های اقتصادی در جیب خودش است و روزی آن را اعلام خواهد کرد.

 

بارها تأکید کرد این کار را خواهد کرد و هر بار شمار زیادی از مردم منتظر پایان این تعلیق بودند که در‌نهایت به کجا خواهد رسید و به‌همین‌دلیل در هر نشست خبری و در حاشیه هر نشستی، جملگی منتظر بودند دست محمود احمدی‌نژاد یک‌باره در جیبش برود و آن فهرست معروف را بیرون بکشد. این راهکار تا روزهای پایانی دولتداری او جواب داد و همواره بسیاری منتظر نشستند تا آقای رئیس‌جمهوری از یک فهرست شناخته‌شده رونمایی کند که دست آخر نشد تا گروهی به طنز بنویسند: «‌فردی فهرست مفسدان اقتصادی در جیب کت خود بود که بعدها مشخص شد شماره تلفن دوستانش است.»

 

 اخبار اقتصادی  -  وقایع اتفاقیه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------