آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

واکنش وزیر به اختصاص 300 میلیارد تومان از بودجه وزارت ارتباطات به سازمان صداوسیما



اخبار,اخباراقتصادی,بودجه وزارت اتباطات

 

اخبار اقتصادی -  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
این وزارتخانه سال آینده با کسری بودجه مواجه خواهد شد

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اختصاص 300 میلیارد تومان به سازمان صداوسیما از بودجه این وزارتخانه، ضمن مواجه شدن با کسری بودجه، باعث توقف پروژه ها در سال آینده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز شبنه در جریان بررسی بخش های هزینه ای لایحه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت اتباطات وظیفه دارد کل امکانات خود را در اختیار صدا و سیما و سایر ارگانهای علاقمند به بهره برداری از امکانات این وزارتخانه قرار دهد و امروز این وزارتخانه همه امکانات خود را در اختیار صداوسیما قرار داده است.

واعظی اضافه کرد:در حال حاضر این وزارتخانه نزدیک به 150 میلیارد تومان بابت اجاره کانالهای ماهواره ای، از صدا و سیما طلبکار است اما همچنان سرویس رسانی به این سازمان را ادامه می دهد چرا که ما معتقدیم سرویس دهی به صدا و سیما جزو خدمات همگانی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه های آتی وزارتخانه متبوع خود اظهار داشت: از زمانی که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به بنده رای اعتماد دادند قرار بود مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای خدمات رسانی به مناطق محروم و دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه هزینه شود که از این میزان دولت 500 میلیارد تومان برای کمبودها درخواست کرد.

واعظی در ادامه گفت: در صورت اختصاص 300 میلیارد تومان از بودجه این وزارتخانه به صدا و سیما امکان عملیاتی کردن اهداف وعده داده شده امکان پذیر نخواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه نظر مقام معظم رهبری، تامین ارتباطات صداوسیما برای توسعه زیر ساخت ها است، گفت: آیا منظور این است که از بودجه این وزارتخانه کسر شود.

به گفته واعظی برداشت، 300 میلیارد تومان از منابع این وزارتخانه موجب خواهد شد تا از اجرای چندین پروژه تا یکسال چشم پوشی شود.

واعظی در پایان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست به پیشنهاد تبصره شش الحاقی لایحه بوجه که از سوی نادر قاضی پور ارایه شده، رای موافق دهند.

همچنین غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون تلفیق مجلس نیز در سخنانی اظهار داشت: امسال قانونی که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصویب شده با ارایه خدمات، کسب درآمد خواهد کرد که مبلغی حدود 3 هزار و 700 میلیارد تومان طی یکسال می شود که در مجلس مصوب شده است.

وی با اشاره به کم کردن 500 میلیارد تومان از منابع این وزارتخانه به نقل از سخنان وزیر ارتباطات گفت: نمی دانم دولت بر اساس چه حکم و قانونی از درآمدهای وزارت ارتباطات گرفته است چرا که این موضوع جزو اختیارات مجلس است.

رییس کمیسیون تلفیق مجلس در عین حال اختصاص 300 میلیارد تومان از منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صدا و سیما را از وظایف این وزارتخانه دانست و افزود: مگر وزارت ارتباطات قصد ندارد زیر ساخت های ارتباطی را توسعه دهد، اگر زیر ساخت ها مورد نیاز صدا وسیما سریع تامین نشود تهدیدات جدی از سوی دشمن متوجه نظام خواهد بود.

وی گفت: یک پایگاه ماهواره ای به صورت اجاره ای تهدید به قطع برنامه های صدا وسیما کرده که این تهدید متوجه شبکه های برون مرزی صداوسیما شده است، بنابراین بایستی نیازهای زیر ساختی صداوسیما از طریق زمینی تامین شود.

مصباحی مقدم سیگنال رسانی به مراکز استانی صدا و سیما را از وظایف این وزارتخانه دانست و از وزیر ارتباطات خواست از وظایف محوله شانه خالی نکند.

در خاتمه این نشست، نمایندگان مجلس با 54 رای موافق، 135 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر، مخالفت خود را با پیشنهاد حذف تبصره الحاقی که از سوی قاضی پور ارایه شده بود، اعلام کردند.

اخبار اقتصادی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------