آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

امضاء دو سند همکاری ایران و فرانسه



 اخبار اقتصادی ,خبرهای   اقتصادی,وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضاء دو قرارداد با طرف فرانسوی در بخش هوایی و ریلی گفت: بزودی قرارداد ایران ایر و ایرباس نهایی می‌شود.

به گزارش مهر، عباس آخوندی امروز در نشستی خبری به مناسبت دیدار با هیئت اقتصادی و وزیر حمل و نقل دریا و شیلات فرانسه اظهارداشت: همانطور که می دانید وزیر حمل و نقل فرانسه با هواپیمایی ایرفرانس به ایران آمد و پس از ۸ سال این پروازها دوباره برقرار شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام یک حرکت سمبولیک برای توسعه روابط دو ملت به شمار می رود، گفت: فرانسه در یک و نیم سال گذشته مذاکرات متعددی را با دولت و شرکت های ایران داشته است و جزء کشورهایی بود که برای شروع دوره تازه در روابط اقتصادی دو کشور، پیشگام بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روابط تاریخی ایران و فرانسه اظهارداشت: با وجود فراز و نشیب های مختلف، دوطرف وظیفه داریم و متعهدیم که روابط دوگانه بر پایه های درست را ادامه دهیم و آن را پایدار نگهداریم.

وی با بیان اینکه از یک سال پیش مذاکرات را با ایرباس آغاز کردیم و پس از برجام موفق شدیم تا پیش قرارداد را به امضاء برسانیم، گفت: در این مدت ملاقات های متعددی برای موضوعات فنی، نحوه تامین مالی و جزئیات خرید هواپیما بین ایران ایر و ایرباس در جریان بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دو شرکت مذاکرات را به پیش می برند و ما هم به عنوان دولت ها بر مذاکرات نظارت داریم، افزود: همچنان که نماینده ایرباس اعلام کرده است، امیدواریم هرچه سریعتر قرارداد فروش هواپیما بین دو شرکت نهایی شود.

آخوندی ادامه داد: همچنین در رابطه با فرودگاه، ریل، ناوگان هوایی، ریلی و پیمانکار عمومی و بنادر مذاکرات خوبی را با کشور فرانسه داشتیم و یک قرارداد در رابطه با طراحی و نوسازی ایستگاه های راه آهن مشهد و قم با طرف فرانسوی به امضاء رساندیم.

وی افزود: در رابطه با قطار سریع السیر تهران، قم-اصفهان که در زمینه مسائل فاینانس با چینی ها مذاکره کرده ایم، برای مسائل فنی و مهندسی هم با فرانسوی ها قرارداد بستیم.

وی با بیان اینکه در حمایت های دولتی بین دو کشور برای بخش های هوایی، دریایی و ریلی موافقت های خوبی به امضاء رسیده است، اظهارداشت: با توجه به رابطه دو کشور، پیش بینی می کنیم که حجم مبادلات در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بین ایران و فرانسه رشد جدی خواهد داشت.

وی به همکاری ایران ایر و ایرفرانس برای بخش های فنی و عملیاتی اشاره کرد و گفت: در حوزه ریلی هم توافقنامه ای بین شرکت راه آهن و راه آهن فرانسه به امضاء رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شرکتهایی مانند ایرباس لیست قیمتی دارند و بر این اساس با ایران ایر وارد مذاکره شده اند، گفت: ما به دنبال این هستیم تا ایران ایر به عنوان یک ایرلاین ملی بازسازی ساختاری داشته باشد و در سطح منطقه رقابت کند. اما حواسمان هست تا با حمایت های بیش از حد، عرصه رقابت را با سایر ایرلاین ها از بین نبریم.


  اخباراقتصادی  -  مهر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------