آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

کاهش قیمت‌های نفت در پی پایان اعتصاب کارکنان نفتی کویت



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی , بهای معاملات نفت

بهای معاملات نفت روز چهارشنبه پس از پایان اعتصاب سه روزه کارکنان نفتی کویت که تولید این کشور را کاهش داده بود و همچنین تحت تاثیر افزایش ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، با کاهش روبرو شد.

 به گزارش ایسنا ؛بهای معاملات نفت برنت با 68 سنت کاهش، به 43.35 دلار در هر بشکه رسید در حالیکه روز گذشته با 1.12 دلار یا 2.6 درصد افزایش، در 44.03 دلار بسته شده بود.

بهای نفت خام آمریکا با 85 سنت کاهش، به 40.23 دلار در هر بشکه رسید در حالیکه در معاملات روز سه شنبه با 1.30 دلار یا 3.3 درصد افزایش، به 41.08 دلار در هر بشکه رسیده بود.

کارکنان صنعت نفت و گاز کویت به اعتصاب سه روزه که تولید این کشور عضو اوپک را به نیمی کاهش داده بود، پایان دادند. شرکت نفت کویت در مدت اعتصاب تولیدش را از حدود سه میلیون بشکه در روز به 1.1 میلیون بشکه کاهش داده بود.

تصمیم غیرمنتظره برای پایان اعتصاب در حالی اعلام شد که رهبران اتحادیه کارکنان چند ساعت پیش از آن با رد همه درخواستها، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بودند به اعتصابشان ادامه خواهند داد. رهبران اتحادیه گفته بودند تنها در صورتی به اعتصاب پایان می‌دهند که همه خواسته‌هایشان برآورده شود اما اتحادیه در بیانیه جدیدی اعلام کرد اعتصاب فوق العاده موفق بوده و پیام کارکنان درباره حقوقشان را به مقامات بالا رسانده است.

پایان این اعتصاب فضای بدبینی که در پی شکست مذاکرات تولیدکنندگان بزرگ در زمینه تثبیت تولید و حمایت از قیمتها ایجاد شده بود را احیا کرد. تحلیلگران موسسه آی اچ اس پیش بینی کردند بازارهای نفت در کوتاه مدت شاهد فشارهای نزولی بیشتری خواهند بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار موسسه امریکن پترولیوم که از افزایش بیش از میزان مورد پیش‌بینی ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته خبر داد، فضای بدبینی حاکم بر بازار را تشدید کرد. طبق گزارش این گروه صنعتی، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 15 آوریل به میزان 3.1 میلیون بشکه افزایش یافت و به 539.5 میلیون بشکه رسید در حالیکه تحلیلگران میزان افزایش مذکور را 2.4 میلیون بشکه پیش بینی کرده بودند.

مذاکرات بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان که پیرامون طرح فریز نفتی برای تثبیت سطح تولید روز یکشنبه در دوحه قطر برگزار شد به دلیل اینکه عربستان خواستار پیوستن ایران به این توافق شد بی‌نتیجه به پایان رسید. این رویداد نگرانی‌های صنعت نفت نسبت به شروع مجدد جنگ تولیدکنندگان بر سر سهم بازار را احیا خواهد کرد. حدود 18 کشور از جمله روسیه در پایتخت قطر گرد آمدند و از ماه فوریه انتظار می رفت این توافق برای تثبیت تولید در سطح ژانویه تا اکتبر سال 2016 امضا شود. در واقع امیدواری برای توافقی که به حذف مازاد عرضه جهانی کمک کند، عامل اصلی در رشد بیش از 50 درصدی قیمت نفت خام آمریکا از رکورد پایین ماه فوریه بود، اما اکنون که تولیدکنندگان ممکن است برای حمایت از سهم بازارشان به افزایش تولید اقدام کنند، احتمال دارد عمده رشد قیمت مذکور حذف شود.

اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------