اعتراض‌ به حذف یارانه‌ها کاهش یافت



 اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,یارانه

برنامه‌ وزارت کار برای تک رقمی کردن نرخ بیکاری، کاهش شدید اعتراض‌ها به حذف یارانه‌ها، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ایده های گردشگری و اختصاص 16 هزار میلیارد تومان اعتبار به بنگاه‌های اقتصادی از مهمترین خبرهای هفته جاری بود.

به گزارش ایسنا، این هفته قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آمار دقیق حذف شدگان از دریافت یارانه اشاره کرد و گفت: از مجموع شش میلیون نفری که در لیست حذف قرار داشتند سه میلیون و 300 هزار نفر شناسایی و حذف شدند.

وی همچنین از کاهش ثبت اعتراض‌ها نسبت به حذف یارانه‌ها خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمارها میزان اعتراض‌ها به شدت کاهش یافته و تعداد اعتراض‌کنندگان به نزدیک صفر رسیده است.

قائم مقام وزیر کار درباره اصرار مجلس برای حذف 24 میلیون نفر دیگر از یارانه‌بگیران نیز گفت: نظر مجلس حذف سه دهک بالای جامعه است که 24 میلیون نفر را شامل می‌ شوند ولی بحث ما این است که عملیاتی کردن این کار به میزان دقت بستگی دارد با این حال در خصوص حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی هر چه مجلس تکلیف کند اجرا می‌کنیم.

به اعتقاد وی اگر میزان دقت در شناسایی پایین بیاید حذف بیشتری اتفاق می‌افتد ولی ممکن است در بحث اجرا با کسانی مواجه شویم که در منزل با بیماری خاص یا آسیب‌های اجتماعی روبه رو هستند که در مورد آنها باید با دقتی بیشتری اقدام کرد.

اختصاص 16 هزار میلیارد تومان برای تقویت بنگاه‌های اقتصادی خبری دیگری بود که این هفته از سوی وزیر کار اعلام شد.

آن طور که علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفته این مبلغ برای تقویت بنگاه‌های اقتصادی شناسایی‌شده در راستای جلوگیری از ریزش نیرو و تکمیل ظرفیت‌های خالی اختصاص خواهد یافت.

وی در جلسه شورای گفت‌وگوی اتاق بازرگانی مهمترین استراتژی دولت در حوزه‌ اشتغال را حفظ مشاغل موجود در کشور ذکر کرد و گفت: یکی از برنامه‌ریزی‌های دولت ایجاد 800 هزار شغل در سال است تا بتوانیم سالیانه پنج درصد رشد را در این حوزه تجربه کنیم.

رونمایی از بسته حرکت در سال 95 و تدوین سیاستهای اشتغالزا خبر دیگری بود که از سوی معاون اشتغال وزیر کار اعلام شد.

به گفته عیسی منصوری بسته حرکت با حضور رییس جمهور و این هفته در سمنان رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به آمار ایجاد اشتغال در سال گذشته ادامه داد: در سال 1394 طبق گزارش مرکز آمار ایران 850 هزار شغل جدید داشتیم که با لحاظ کردن ریزش‌ها عملا 677 شغل خالص ایجاد شد.

منصوری در ادامه رویکرد بسته‌های اشتغال وزارت کار را کاهش فقر، رشد فراگیر اقتصادی و مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: از سال گذشته طرح تکاپو را در برخی استان‌ها به شکل پایلوت اجرا کردیم و در سال 95 نیز بسته حرکت را در دستور کار داریم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از برنامه‌ریزی برای تک رقمی کردن نرخ بیکاری تا پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: بر اساس تاکید و دستور رییس جمهور مبنی بر تک رقمی شدن بیکاری خود را متعهد به انجام این کار می‌دانیم.

این هفته وزیر کار در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود بر لزوم گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه تامین حقوق کارگران ایرانی و ترک تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف بر انعقاد توافق نامه تامین اجتماعی و تقویت امکان سرمایه گذاری، انتقال دانش بیمه و تسهیل اعزام نیروی کار و نیروی انسانی میان دو کشور و حفظ حقوق آنها در صورت بروز حوادث، سرمایه گذاری مشترک در بخش های مورد علاقه صنفی تجاری و خدمات توریسم بین شرکتهای وابسته به صندوق بازنشستگی دو کشور به توافق رسیدند.

تامین حقوق متقابل کارگران ایرانی و ترکیه‌ای،گسترش همکاری‌های کشاورزی و توافقات جدید گمرکی از محورهای مهم مذاکرات اقتصادی مقامات دو کشور ایران و ترکیه بود.

این هفته همایش شرکتهای تعاونی تاکسیرانی و تاکسی بار با هدف بررسی مشکلات پیش آ‌مده در خصوص تصدی امور کارگزاری‌های بیمه تعاونی‌های تاکسیرانی برگزار شد.

تیموری مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری تاکسیرانی با اشاره به بخشنامه سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در این بخشنامه قید شده که امور کارگزاری بیمه تعاونی‌های تاکسیرانی و تاکسی بار از تعاونی‌ها گرفته شود و امور مربوطه به صورت انفرادی انجام شود که نگرانی‌های بسیاری را برای تعاونی‌ها ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه با این بخشنامه مسئولیت بیمه اعضای تعاونی از آنها سلب و از انجام امور کارگزاری‌های بیمه محروم می شوند، گفت: برای حل سریع این مشکل مکاتبات گسترده‌ای را با مسئولین وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی صورت دادیم و انتظار پاسخگویی داریم و در جلسه هیات مقررات زدایی نیز این مشکل را مطرح‌ می‌کنیم.

اعطای تسهیلات قرض الحسنه به ایده ها و طرح‌های گردشگری از دیگر خبرهای هفته جاری بود.

آنطور که ‎مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داده تسهیلات این صندوق در اختیار کارآفرینانی قرار می گیرد که دارای ایده های اجرایی در حوزه گردشگری باشند.

اصغر نوراله زاده با اعلام حمایت از پشتیبانان مشاغل خانگی تصریح کرد: به منظور گسترش و تقویت مشاغل خانگی و کارگاهی، حمایت از پشتیبانان این دسته از مشاغل را برای حضور در فضای منزل و راه اندازی کسب و کارهای خانگی در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی رویکرد حمایت صندوق از افراد نیازمند را حمایت از خیریه‌های اشتغالزا عنوان کرد و گفت: صندوق کارآفرینی امید دستورالعمل های لازم را تهیه و از همه خیریه ها دعوت کرده تا برای آشنایی با روش های حمایت صندوق و هماهنگی های لازم به دفاتر صندوق مراجعه و در صورت تمایل اعلام آمادگی کنند.

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------