بازار آرام رهن و اجاره واحدهای زیر 100 مترمربع



 وضعیت بازار رهن و اجاره در چند روز نخست اردیبهشت ماه تغییر محسوسی نسبت به فروردین ماه نداشته است. طی 4 روز گذشته واحدهای مسکونی با ترکیب متنوعی از اجاره‌بها و ودیعه، در بازار به اجاره رفته که در این بین سهم واحدهایی که به رهن مستاجران درآمده کمتر از تعداد رهن و اجاره است.

 به  گزارش  دنیای اقتصاد ؛با این حال بر اساس آمار منتشر شده از نرخ‌های قطعی رهن و اجاره واحدهای 50 تا 100 متر مربعی در همین بازه زمانی در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، تعداد موجرانی که دریافت ودیعه و رهن کامل را ترجیح می‌دهند هم کم نیستند؛ چراکه هنوز تا فرا رسیدن فصل بازار داغ اجاره املاک قدری زمان باقی است و موجران ناچار هستند شرایط را برای مستاجران تسهیل کنند.

 

بر اساس اطلاعات موجود از واحدهای کمتر از 100 مترمربع که در چند روز گذشته قرارداد اجاره برای آنها تنظیم شده است، نمونه‌های مختلفی قابل ذکر است. در محله باغ‌فیض واقع در منطقه 5، واحدی با 60 مترمربع زیربنا و پنج سال عمر، 90 میلیون تومان رهن شده است. این در حالی است که در میان فایل‌های اجاره پیشنهادی این منطقه نیز، موجری واحد 65متری 10 ساله خود را به قیمت 20 میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و 400 هزار تومان اجاره ماهانه به بازار ارائه کرده است.

در محله نارمک منطقه 8 نیز قرارداد اجاره واحدی 80مترمربعی با سن 12 سال، با ودیعه 30 میلیون تومانی و اجاره ماهانه معادل 60 هزار تومان منعقد شده است. همچنین قیمت پیشنهادی واحد مسکونی 70 متری با سن 8 سال در همین منطقه 20میلیون تومان ودیعه با اجاره‌بهای ماهانه 750هزار تومان تعیین شده است. نرخ قطعی اجاره‌بهای یک واحد 67متری 3 ساله در محدوده نیروی هوایی طی چند روز اخیر نیز، ماهانه معادل 500 هزار تومان با ودیعه 60 میلیون تومانی بوده و این در حالی است که موجر دیگری آپارتمان 85 متری با 6 سال سن در این منطقه را 20 میلیون تومان با اجاره‌بهای ماهانه یک میلیون و 300 هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,بازار رهن و اجاره

 اخباراقتصادی  -  دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------