آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

امسال چه بر سر قیمت مسکن می آید؟



 اخبار اقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,قیمت مسکن

در حال حاضر با توجه به نگاه سیاسی که به حوزه مسکن وجود دارد نمیتوان انتظار این را داشت که شاهد کاهش قیمت مسکن در سال جدید باشیم.

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، مسکن به عنوان مهم‌ترین کالای سبد خانوار‌های ایرانی به شمار می رود که تهیه آن همواره برای اقشار متوسط و کم درآمد یک چالش بزرگ بوده است.

هرچند بازار مسکن چند سالی است با رکودی سخت و سنگین روبه‌روست اما این رکود همراه با افزایش قیمت بوده و به همین دلیل خرید مسکن حتی در این شرایط هم کار آسانی برای متقاضیان نیست.

محمد علی پور شیرازی کارشناس حوزه مسکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رکود مسکن وراهکار خروج ازآن گفت: مسکن در هیچ کجای دنیا به عنوان یک کالای لوکس نیست اما متاسفانه در کشور ما دیدگاه عکس آنچه در تمامی کشورهای پیشرفته و صنعتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تا دی ماه سال 84 مسکن وضعیت آرامی داشت،  افزود:اما در سالهای پس از آن به علت گرانی مصالح و کمیاب شدن آهن و سیمان  قیمت مسکن به یکباره افزایش یافت.

این کارشناس مسکن درادامه افزود: تسهیلاتی که دولت برای ساخت و خرید مسکن ارائه می دهد  دردی از رکود حاکم بر این بخش دوا نمی کند چرا که مسکن با مشکل بزرگتری با عنوان انبوه سازی در کلان شهرها و ساخت و سازهای غیر اصولی مواجه است.

وی در ادامه تصریح کرد :در حال حاضر با توجه به نگاه سیاسی که به حوزه مسکن وجود دارد نمیتوان انتظار این را داشت که شاهد کاهش قیمت مسکن در سال جدید باشیم .

*** وام خرید مسکن دردی دوا نمی کند

سید مهدی صادق کارشناس حوزه مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص رکود بازار مسکن گفت: با توجه به شرایط حاکم بر بازار مسکن و ساخت و ساز انتظار تغییر و تحول و خروج از رکود این بازار را نمی توان داشت.

وی در ادامه افزود:رکود سه ساله حاکم بر بازار مسکن نگرانی را برای انبوه سازان خرد و کلان به همراه داشته است و این امر موجب شده تا سرمایه گذاری در این بخش به طور محسوس کاهش پیدا کند و این امر موجب می شود تا بخش های دیگر نیز تحت تاثیر این امر رکود را تجربه کنند.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیر اصولی سیستم عرضه و تقاضا را در بازار مسکن برهم زده است، تصریح کرد: نمونه این ساخت وسازهای غیر اصولی مسکن مهر است که اجرای آن کمکی به خروج بازار مسکن از رکود نکرد.

صادق در ادامه نبود نقدینگی در بین مردم را عامل دیگر رکود مسکن عنوان کرد، افزود: پرداخت وام خرید مسکن و ساخت ساز درمان این درد نیست چرا که باز پرداخت سنگین این وام ها خود دردسر دیگری برای وام گیرنده محسوب می شود و دولت باید راهکاری را برای این امر ارائه دهد.
 

 اخبار اقتصادی  - باشگاه خبرنگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------