آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

انتقاد از تعیین سقف ۱۵۰ میلیونی برای مسکن قسطی



 اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, مسکن

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران از تعیین سقف ۱۵۰ میلیون تومانی برای مسکن قسطی انتقاد کرد.

حسن محتشم در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه پروژه فروش قسطی مسکن در عمل به اجرا نرسیده است، گفت: بانک مسکن اعلام آمادگی کرده تا فروش اقساطی را انجام دهد اما مشکل این است که سقف ۱۵۰ میلیون تومان را تعیین کرده که این یک محدودیت ایجاد می‌کند.

وی، سقف ۱۵۰ میلیون تومان اقساط را یک عامل بازدارنده برای معاملات دانست و افزود: مسئول توافق میان فروشندگان و خریداران انبوه سازان هستند و بانک فقط نقش تضمین کننده را دارد، این در شرایطی است که بانک پولی پرداخت نمی کند بلکه کارمزد هم می‌گیرد، بنابراین تعیین سقف مبلغ اقساط ضرورتی ندارد.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه برنامه ریزی دقیق و کار مدونی بر روی طرح انجام نگرفته است، اظهار داشت: مشخص نیست که خریدار باید چگونه به انبوه سازان مراجعه داشته باشد اما اگر تمامی این مسائل حل شود، شرایط خوبی برای بازار مسکن ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعیین سقف ۱۵۰ میلیون تومان باعث می شود که استقبال زیادی از این طرح نشود، گفت: کارمزد بالا منطقی نیست و اگر قرار باشد تا این طرح به اجرا نرسد یا استقبال چندانی از آن نشود، تاثیری را در بازار مسکن نخواهد داشت.
 

 اخبار اقتصادی  -  مهر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------