آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

وضعیت بازار املاک کلنگی در تهران



 سازندگان مسکن که پس از طی دوره رکود در دو سال و نیم گذشته، از میانه زمستان 94 به رونق بازار مسکن در سال جاری امید بسته‌اند، این روزها می‌توانند مشتریان خوبی برای املاک کلنگی باشند؛ چراکه هر زمان خرید و فروش آپارتمان رونق پیدا کند، بازار املاک کلنگی هم به دنبال آن داغ تر می‌شود، هرچند بسیاری از مشاوران املاک اعتقاد دارند خانه‌های کلنگی حتی در زمان رکود هم مشتری دارند و عده‌ای با انگیزه سرمایه‌گذاری آنها را خریداری می‌کنند؛ چراکه این املاک به‌صورت بالقوه می‌توانند بیشترین سود را نصیب سرمایه‌گذاران کنند.

 به  گزارش دنیای اقتصاد؛در این میان مقصود تعداد اندکی از خریداران املاک کلنگی سکونت است. مشتریان تعداد قابل توجهی از این املاک بسازو بفروش‌هایی هستند که این املاک را برای ساخت‌و‌ساز انتخاب می‌کنند و متناسب با کاربری ملک، موقعیت مکانی، سقف تراکم مجاز و بر یک بنا،‌ قیمت‌های بالاتری نسبت به ارزش آپارتمان می‌پردازند تا در نهایت به سود حاصل از ارزش افزوده نوسازی آن دست پیدا کنند. مشاوران املاک نیز امیدار هستند که امسال رونق نسبی در بازار فروش املاک کلنگی حاصل شود و سازندگان در یک فرآیند تدریجی طی ماه‌های پیش رو به بازار مسکن ورود کنند.

در بازار معاملات املاک کلنگی تهران طی 10 روز گذشته، تعداد زیادی فایل کلنگی ثبت شده است. صرف نظر از املاکی که قیمت هر متر مربع آنها به دلیل برخورداری از جواز ساخت بالاتر است، گران ترین ملک مسکونی کلنگی که از اول اردیبهشت ماه تاکنون در یکی از سامانه‌های رسمی جست و جوی املاک ثبت شده، مربوط به ساختمانی 4 طبقه واقع در شهرک غرب، بلوار پونک باختری است که 1280 مترمربع زیربنا دارد و فاقد جواز ساخت است.

 

هر مترمربع از این زمین توسط مالک 40 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. ارزان‌ترین ملک کلنگی ثبت شده در این سامانه طی روزهای سپری شده از اردیبهشت نیز ساختمانی 340 مترمربعی واقع در یکی از معابر بن‌بست خیابان مولوی است که حاصل تجمیع 2 قواره ریزدانه بوده و در بافت فرسوده واقع شده است. قیمت پیشنهادی هر مترمربع از این بنا 2 میلیون تومان تعیین شده است.

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی , بازار  مسکن

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------