فولکس واگن خودروهای مشکل دار را از مردم می خرد



فولکس واگن همچنین اعلام کرده که حدود 18.2 میلیارد دلار را برای جبران خسارت فریب‌های گازهای گلخانه‌ای مهیا کرده است.

فولکس‌ واگن در سال جاری خود را در مسیری قرارداده تا بتواند ماجرای رسوایی ناشی از  انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را پشت سر نهاده و از زاویه‌ای جدید به این موضوع نگاه کند.

به گزارش عصر ایران، فولکس‌واگن با طرح مراحل و جزئیات انتشار رسوایی گازهای گلخانه‌ای شرکتش، به بازیابی شرکت خود در سال 2016 اشاره می‌کند.

این گروه خودروسازی قصد دارد، با کنارگذاشتن هزینه‌های اضافی و استفاده از حساب‌های پس انداز به برنامه‌ریزی ریسک‌های پیش‌بینی نشده بپردازد.

فولکس واگن همچنین اعلام کرده که حدود 18.2 میلیارد دلار را برای جبران خسارت فریب‌های گازهای گلخانه‌ای مهیا کرده است. این خودروساز پس از درک نیاز به بودجه بیشتر ازهفته گذشته تا کنون سه بار مبلغ مورد نظر را برای بازخرید خودروها و حل معضلات محیط ‌زیستی افزایش داده است.

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,فولکس واگن


فولکس‌ واگن انتظار دارد با بودجه 8 میلیارد یورویی بتواند 500 هزار خودروی آلوده خود را که با استفاده از نرم‌افزارهای غیراستاندارد آزمایش شده‌اند از آمریکا بازخرید کند.

این غول صنعتی آلمان همچنین اعلام کرده که 7 میلیارد دلار صرف ریسک‌های قانونی مانند جریمه‌ها وغرامت می‌کند. این شرکت یک ذخیره بزرگ به عنوان پشتیان دارد و بنابراین فشار زیادی را برای پرداخت جرایم بعدی احساس نمی‌کند.

با وجود ارائه 18.2 میلیارد دلار برای مواجهه با تقلب انتشار گازهای گلخانه‌ای، این مبلغ در شمار درآمدهای سال گذشته شرکت حساب شده است. با این وجود شرکت در سال گذشته از ضرر 56/1 میلیارد یورویی خود خبر داده بود. سود خالص این شرکت در سال 2014 حدود 10.8 میلیارد دلار برآورد شد.

در سه ماهه اول سال جاری فولکس‌واگن به واسطه افزایش فروش خود از تویوتا پیشی گرفت. اما این موضوع برای یک خودروساز آلمانی که سهم بزرگی از بازار اروپایی خود را از دست داده شگفت‌انگیز است.

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,فولکس واگن


 با این حال این شرکت همچنان به عنوان بزرگترین فروشنده خودروهای امسال شناخته شد. برتری فولکس‌واگن در برابر رقیب دیرینه‌اش تویوتا در نیمه اول سال 2015 آغاز شد، اما در سپتامبر گذشته پس از تایید آزمایش‌های متقلبانه موتورها در آمریکا فروش شرکت با افت شدید مواجه گشت.

با این حال فولکس‌واگن تصمیم دارد این رسوایی را با موفقیت پشت سر بگذارد و موقعیت خود را در جدول خودروسازان جهانی حفظ کند. این شرکت اعلام کرده مبارزه بزرگ و سخت‌تری را علیه خودروسازان جهان ادامه می‌دهد تا عنوان بزرگ‌ترین فروشنده سال را همچنان از آن خود کند.

 رئیس اجرایی گروه خودروسازی فولکس واگن گفت: سال 2016 سال تحول شرکت ما به حساب می‌آید و قصد داریم سریعا شتاب بگیریم.

براساس گزارش وال‌استریت ژورنال، مولر در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرده که نتیجه ضررهای مالی در سال گذشته به دلیل انتشار رسوایی گازهای گلخانه‌ای بوده است. اما در سال جاری شرکت در مسیر اصلی خود قرار می‌گیرد.

در پی انتشار خبر رسوایی تقلب، این شرکت بسیاری از هزینه‌های خود را با کم کردن سرمایه‌گذاری برای طرح‌های آتی، کاهش چندهزار شغل اداری در سراسر شعبه‌های خود و قطع پاداش‌ها کاهش داده است.

 از طرفی این شرکت به دنبال فرصت‌های چند‌جانبه و استفاده از فروش سهام خود است تا بتواند به روند دیجیتالی کردن سرویس‌های خود بپردازد و از کیفیت و کمیت محصولاتش نکاهد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------