آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

تداوم بحران اقتصادی در عربستان/ ۷۷ هزار کارگر خارجی شرکت "بن لادن" اخراج شدند



 اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,شرکت بن لادن

درپی بحران اقتصادی و مالی عربستان در سایه کاهش قیمت نفت و جنگ افروزی‌های این کشور، شرکت پیمانکاری"بن لادن" مجبور شد تا ۷۷ هزار کارگر خارجی خود را اخراج کند.

به گزارش تسنیم  به نقل از روزنامه الوطن سعودی، شرکت بن لادن 77 هزار کارگر خارجی خود را اخراج کرد و به احتمال زیاد این شرکت بزودی 12 هزار کارگر سعودی خود را نیز اخراج کند.

درپی بحران شدید اقتصادی و مالی در عربستان در سایه کاهش قیمت نفت و کسری بودجه زیاد این کشور و ناتمام ماندن بسیاری از پروژه های بزرگ این شرکت که با دولت سعودی قرارداد دارد، شهرهای مختلف عربستان تقریبا هر روزه شاهد تظاهرات کارگران اخراجی برای دریافت حقوق عقب مانده خود است.

این کارگران که اکثریت آنها را اتباع کشورهای دیگر تشکیل می دهند، خواهان دریافت حقوق معوقه خود از شرکت پیش از ترک عربستان هستند اما شرکت بن لادن اعلام کرده است که فعلا نمی تواند حقوق آنها را بپردازد و آنها باید در انتظار بمانند.

این وضعیت و ناتوانی کارگران در تامین هزینه های زندگی و تحصیل فرزندان آنها باعث شده است که آنها دست به اعتراض بزنند. در تازه ترین مورد، کارگران دو روز پیش چند دستگاه اتوبوس شرکت بن لادن را در شهر مکه آتش زدند.

یک منبع مسئول در شرکت پیمانکاری ساختمانی بن لادن گفت: ویزای ویژه خروج نهایی کارگران شرکت از عربستان تا روز یکشنبه هفته جاری به 77 هزار ویزا رسیده است.

وی افزود: شمار کارمندان و کارگران خارجی شرکت بن لادن در عربستان 200 هزار نفر برآورد می شود.

این منبع پیش بینی کرد که شرکت از 12 هزار کارمند سعودی از مجموع 17 هزار کارمند سعودی خود اعلام بی نیازی کند. این کارمندان در بخش های اداری، مهندسی و نظارتی مشغول بکار هستند.

روزنامه الوطن روز جمعه فاش کرد که حدود 50 هزار کارگر و کارمند شرکت بن لادن ترک عربستان را پیش از دریافت حقوق معوقه خود رد می کنند.

منابع آگاه در ماه مارس گفته بودند که مشکل شرکت بن لادن به تاخیر دولت سعودی در پرداخت بدهی خود به این شرکت و مجازات های مسئولان سعودی علیه این شرکت از چند ماه پیش بر می گردد.


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------