آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

نعمت‌زاده: روابط اقتصادی ایران و كره جنوبی هیچگاه متوقف نشد/سرمایه گذاری مشترك به جای مونتاژكاری



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, وزیر صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه روابط اقتصادی ایران و كره جنوبی در دوران تحریم‌ها كاهش یافت اما هیچگاه متوقف نشد تاكید كرد كه كشورمان، از این پس اجازه همكاری در واردات محصول و مونتاژ را نمی‌دهد

به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت‌زاده امروز (سه‌شنبه) در نشست تجاری ایران و كره جنوبی با حضور «پارك گئون هی» رئیس‌جمهوری كره جنوبی در تهران، افزود: در دوران تحریم‌ها، محدودیت‌های بانكی در فروش نفت و بخش حمل و نقل، مشكلاتی را برای روابط اقتصادی دو كشور به‌وجود آورد اما بعد از توافق هسته‌ای شرایط متفاوت شده است و ما از آمادگی همكاری با دولت و شركت‌های كره‌ای استقبال می‌كنیم.


وی تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران به جای ادامه همكاری‌ها در قالب كوتاه مدت قصد دارد كه به همكاری‌های پایدار و در قالب سرمایه‌گذاری مشترك دست پیدا كند.


وزیر صنعت گفت: همكاری میان بنگاه‌های اقتصادی دو كشور، توسعه بازارهای بین‌المللی، سرمایه‌گذاری و توسعه روابط مشترك، استفاده حداكثری از نیروی جوان كشور و همكاری در زمینه‌های جدید از اهدافی است كه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با كره جنوبی در دستور كار قرار دارد.


وی گفت: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران، دیگر اجازه همكاری در زمینه واردات محصول و مونتاژ (SKD و CKD) را نمی‌دهد و انتظار داریم كه كره جنوبی، ایران را به‌عنوان مركز تحقیقات محصولات خود برای بازار مصرف در نظر قرار دهد.


نعمت زاده افزود: باتوجه به توانمندی و علاقه طرفین، ظرفیت لازم برای همكاری در زمینه‌های صنعتی، معدنی و كشاورزی وجود دارد.


وزیر صنعت افزود: در حوزه صنایع ما می‌توانیم همكاری‌های خود را در صنایع معدنی، فلزات،‌ خودرو، ریلی، كشتی‌سازی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشكی، آی.تی.سی(ITC) و انرژی‌های تجدیدپذیر گسترش دهیم.
وی تاكید كرد: گسترش همكاری‌های اقتصادی در مرحله نخست نیاز به عادی‌سازی روابط به‌ویژه در حوزه بانكی و تامین مالی و بیمه‌های صادراتی دارد كه در این زمینه‌ها نیز تفاهمنامه‌هایی صورت گرفته است.


به گزارش ایرنا، در نشست امروز هیات تجاری ایران و كره جنوبی با حضور بخش های خصوصی دو كشور، 13 تفاهم نامه همكاری امضا شد.


«پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی به همراه هیات 236 نفره از تجاری اقتصادی، عصر یكشنبه وارد تهران شد. وی نخستین رئیس جمهوری كره جنوبی است كه از ایران دیدار می كند.


حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دیروز(دوشنبه) در مراسم استقبال رسمی همتای كره ای خود گفت: حجم روابط تجاری ایران و كره جنوبی اكنون 6 میلیارد دلار است و دو طرف تصمیم گرفته اند این میزان را به سطح سه برابری یعنی 18 میلیارد دلار افزایش بخشند.


19 سند همكاری دیروز در حضور رئیسان جمهوری دو كشور در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد تهران میان مسئولان دو طرف امضا شد.


ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و كره جنوبی در سال 2013 چهار میلیارد و 100 میلیون دلار بوده كه از این رقم بیش از 300 میلیون دلار صادرات ایران به كره جنوبی و سه میلیارد و 800 میلیو ن دلار واردات از كره بوده است.


همچنین بر پایه آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن كشور 250 میلیون دلار بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------