تازه‌‎ترین اظهارات وزیر خارجه استرالیا دربارۀ ایران



 اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی, جولی بیشاپ

 'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا 'یان بیگز' را به عنوان سفیر جدید این کشور در جمهوری اسلامی ایران معرفی و تاکید کرد مشتاقانه در انتظار افزایش فرصت های تجاری با کشورمان پس از لغو تحریم ها است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه استرالیا روز شنبه در تارنمای خود اعلام کرد که 'یان بیگز' را به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران معرفی کرده و انتظار می رود فعالیت خود را از ماه جولای امسال (تیر – مرداد) آغاز کند.


در تارنمای وزیر امور خارجه استرالیا با اشاره به روابط طولانی مدت این کشور با ایران و ایجاد سفارت استرالیا در تهران در سال 1968 میلادی، اعلام شده است کل مبادلات تجاری دو جانبه این کشور با ایران در سال 2015- 2014 بیش از 345 میلیون دلار بوده است.


جولی بیشاپ تاکید کرد 'مشتاقانه منتظر افزایش فرصت های تجاری با ایران پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافق هسته ای و لغو تحریم های بین المللی علیه ایران' است.


وی تصریح کرد 'استرالیا دلایل قابل توجهی برای تعامل با ایران در مورد مسائل مورد علاقه و نگرانی های مشترک از جمله مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق و همچنین چالش های مشترک و مهاجرت های غیرقانونی دارد'.


وی در تارنمای خود 'یان بیگز' را یک کارمند ارشد حرفه ای وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا معرفی کرد که تا همین اواخر سرپرست نخستین دستیار بخش امنیت بین المللی بود.


وی پیش از این به عنوان سفیر استرالیا در ترکیه و عربستان سعودی و کاردار این کشور در بغداد خدمت کرده است و معاون نماینده استرالیا در وین و دمشق بوده است.


'یان بیگز' دارای مدرک کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشگاه ملی استرالیا و کارشناسی از دانشگاه سیدنی است.


'پاول فولی' سفیر کنونی استرالیا در تهران ماموریت خود را برای توسعه مناسبات با کشورمان از سال 2013 میلادی آغاز کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------