صرفه‌جویی 12 میلیارد لیتر سوخت در سال جدید



 اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی, وزارت نیرو

یکی‌ از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی بحث افزایش راندمان نیروگاه‌ها تدوین شده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که 12.5 میلیارد در مصرف سوخت کشور صرفه‌جویی صورت بگیرد.

به‌گزارش ایسنا، بر اساس تدابیر وزارت نیرو و توانیر قرار است 18 هزار مگاوات نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی تبدیل شود که از این 18 هزار مگاوات، 7000 مگاوات به بخش بخار اضافه می‌شود.

بخش بخار مزایای فراوانی را به همراه دارد به طوری که به‌گفته آرش کردی - مدیر‌عامل توانیر - بخش بخار قادر است 12.5 میلیارد لیتر در سوخت کشور صرفه‌جویی کند و این مساله به این معنا است که از طریق افزایش راندمان می‌توان ظرفیت تولید را 7000 مگاوات افزایش داد.

وی شروع عملیات اجرایی 10 هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور را جزو دیگر سیاست‌های صنعت برق در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان و اظهار کرد: صنعت برق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از همان ابتدا که این شعار مطرح شد فعالیت خود را آغاز کرد.

کردی در خصوص کارهای صورت گرفته و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: تک‌رقمی شدن تلفات جزو یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده این شرکت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: براین اساس قصد داریم امسال تلفات شبکه برق را به زیر 10 درصد برسانیم و برای این مهم نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیر‌عامل توانیر با بیان این‌که سال گذشته از کاهش تلفات 240 میلیون دلار صرفه‌جویی صورت گرفت، ادامه داد: 1.17 میلیارد لیتر سوخت از کاهش تلفات صرفه‌جویی صورت گرفت.

تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بدون شک می‌تواند تاثیرات مطلوبی در صنعت برق کشور به‌ویژه کاهش مصرف سوخت داشته باشد و بر اساس تدابیری که در این راستا اندیشیده شده می‌توان نسبت به این موضوع امیدوار بود.

 

 اخبار  اقتصادی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------