آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

بازار طلا چطور در عرض 2 دقیقه دوباره داغ شد؟/بازگشت طلا به کانال 1300 دلاری



 اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی, بازار  طلا

طلا طلسم هر اونس 1300 دلار را در این هفته برای اولین بار بعد از ژانویه 2015 شکسته است.

به گزارش خبرآنلاین،باوجودی که هنوز شک و تردیدها درباره این بازار مالی جدید وجود دارد،اما ارزش شمش طلا به صورت غیرقابل باوری روبه افزایش است.احساسات به ویژه ترس از چرخش قیمت ها در شرایطی که دلار ضعیف تر می شود،بازار طلا را تهدید می کند با این حال قیمت طلا با اتکا به فاکتورهای تکنیکالی رو به افزایش است.

با وجودی که نرخ واقعی تورم رو به افزایش است و شتاب تورم برای فلزات مثبت است،اما سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در فلزات تشویق می کند.

رونق طلا و نوسانی که در نتیجه بالا و پایین آمدن قیمت این فلز اتفاق افتاده سبب شده تا قیمت ها  30 درصد بیشتر از بالاترین قیمت این کالا در سال 2011 ثبت شود.

البته سرمایه گذاران  مشتاق هم گمان  می کنند این رشد بیشتر خواهد شد.هولدینگ های سرمایه گذار در طلا هم اکنون در حال سرمایه گذاری در این فلز هستند که نشان می دهد این میزان سرمایه گذاری از سال 2011  بی سابقه بوده است.

در حال حاضر میانگین قیمت طلا از 1986 تا 2010 به میزان 30 درصد افزایش نشان می دهد.

دستاوردهایی که طلا در سال جاری میلادی بدست آورده ، هر روز در هر حال سورپرایز کردن بازارهای مالی دنیاست.بعد از اینکه فدرال رزرو در دسامبرگذشته برای مقابله با تورم نرخ بهره را افزایش داد،این تصمیم سبب شد تا برای اولین بار در این دهه ریل گذاری نهایی بر روی طلا که رو به افول بود،بازگردد.

حالا هزینه  فرصت سرمایه گذاری طلا با بازدهی اسمی صفر برای سرمایه گذاران جذاب شده است.زیرا بازده منفی در سرمایه گذاری های اروپا و همچنین ژاپن نشان می دهد که در آینده این کالا می تواند جایگزین امنی برای سرمایه گذاری باشد. 
 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------