قبوض آب باید الکترونیکی شود



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, قیض  آب

 یک مقام مسئول در وزارت نیرو اعمال مدیریت بهم پیوسته حفاظت از ذخایر آب را از برنامه های مهم و ویژه بخش آب کشور برشمرد و گفت: جهان نگران تامین آب جمعیت رو به افزایش است.

به گزارش مهر، نادعلی حاجیلری گفت: شاید در سالیان نه چندان دور بزرگترین چالش جهانی را جمعیت می‌دانستند اما در حال حاضر این چالش جمعیت نیست که ما را با بحران مواجه کرده است، بلکه نگرانی از تأمین آب برای جمعیتی است که روز به روز در جهان رو به افزایش است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر اینکه مهم‌ترین رویکرد مدیریت منابع آب حفاظت به‌ هم پیوسته است اظهارداشت: طی سال‌های اخیر بحث ها پیرامون مدیریت بهم پیوسته آب صورت گرفته و اولین رویکرد ما در ارتباط با حفاظت از منابع آب، حفاظت به هم پیوسته است و ما باید به مقوله طرح احیا و تعادل بخشی، بازارهای محلی، مباحث مربوط به قیمت گذاری و آنچه که به موضوع آب بر می گردد توجه بیشتری کنیم.

وی افزود: طی سال‌های اخیر بحث‌ها پیرامون مدیریت بهم پیوسته آب صورت گرفته و اولین رویکرد ما در ارتباط با حفاظت از منابع آب حفاظت به هم پیوسته است و ما باید به مقوله طرح احیا و تعادل بخشی، بازارهای محلی، مباحث مربوط به قیمت گذاری و آنچه که به موضوع آب بر می‌گردد توجه بیشتری کنیم کما این که در سال گذشته اقدامات خوبی هم در این زمینه‌ها صورت گرفته است.

حاجیلری در خصوص مدیریت تقاضا گفت: اگر به دنبال تعدیل در سفره‌های آب زیرزمینی و مصرف هستیم باید اقداماتی نظیر نصب کنتور هوشمند، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، ارتقای بهره وری آب در بخش کشاورزی و اصلاح شیوه‌های آبیاری را با فوریت دنبال کنیم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، یکی از راهکارهای حاکمیت مؤثر را شفافیت اطلاعات دانست و افزود: حسابرسی در عملکردهای ذینفعان نیز یکی دیگر از این راهکارهاست که باید جامع نگری در برنامه‌ها صورت بگیرد که بتواند پردازش‌های مناسبی را انجام دهد.

وی گفت: حوزه‌های تخصصی امروز به شدت نیازمند همکاری و مشاوره هستند اگر امروز کار خوب انجام ندهیم فردا مطمئنا حسرت خواهیم خورد. انتقال اطلاعات، جمع آوری داده‌ها و تولید اطلاعات همه مستلزم ورود حوزه‌های فناوری در شرکت‌هاست. ما باید کاری کنیم که مجموعه اطلاعات و قبض‌های مورد نیاز مشترکین به صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار بگیرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------