اظهار نظر رییس شورای رقابت درباره شایعه افزایش قیمت خودرو در سال93



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت خودرو


اخبار اقتصادی - اظهار نظر رییس شورای رقابت درباره شایعه افزایش قیمت خودرو در سال93

رییس شورای رقابت درباره شایعات مطرح شده پیرامون افزایش قیمت خودرو در سال 93 اظهار کرد: در این رابطه هیچ هماهنگی با شورای رقابت صورت نگرفته است.

رضا شیوا در گفت‌وگو با ایسنا ، با اعلام این موضوع تصریح کرد: طبق قانون، دولت اختیار تعیین قیمت‌گذاری خودرو را بر عهده شورای رقابت گذاشته و در طول سال گذشته نیز خودروسازان قیمت خود را با توجه به فرمول این شورا تعیین کرده‌اند.

وی هر گونه تغییر در قیمت خودروهای داخلی را منوط به نظر شورای رقابت دانست و گفت: کارگروه ویژه شورای رقابت در حال بررسی فرمول فعلی قیمت‌گذاری خودرو است و این موضوع که نرخ تورم بخشی خودروها چگونه باشد، احتمال تغییر دارد اما قطعا برای تغییر در قیمت خودروهای حاضر در بازار، خودروسازان باید با توجه به نظر شورای رقابت عمل کنند و هنوز در این رابطه هیچ هماهنگی با این شورا انجام نشده است.

شیوا درباره امکان کاهش قیمت خودرو در آینده نزدیک نیز اعلام کرد: با توجه به بهبود شرایط اقتصادی و مالی کشور و همچنین لغو برخی از تحریم‌ها و تسهیل نقل و انتقال بین‌المللی پول، امیدواریم که در کنار دیگر بازارها، فشار بر روی مردم در بازار خودرو نیز کاسته شود. هرچند این موضوع نیاز به بررسی زیادی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارگروه ویژه قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت در طول ماه‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای بهبود فرمول فعلی قیمت‌گذاری به کار بسته‌اند. هرچند این مسئله تا حد زیادی پیش رفته است اما با توجه به علمی بودن بررسی‌ها تا نهایی نشدن آن‌ها نمی‌توان هیچ گونه پیش‌بینی نسبت به آینده قیمتی بازار ارائه کرد.

                                       .................................................

عرضه محصولات جدید ایران خودرو دیزل در سال آینده

مدیر بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو دیزل از عرضه چند محصول جدید در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا ، منوچهر مرادی در حاشیه مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو، اظهار کرد: سال آینده چند محصول جدید وارد بازار خواهد شد.

وی با بیان این‌که کشنده فوتون، مینی‌بوس جدید و یک اتوبوس درون‌ شهری از جمله محصولات عرضه شده در سال آینده خواهد بود، خاطر نشان کرد: حجم موتور کشنده فوتون 10 هزار و 800 سی‌سی و استاندارد‌ آلایندگی آن یورو 4 است.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو دیزل ادامه داد: پیش‌ فروش کشنده فوتون از اوایل سال 93 آغاز و این خودرو تا پایان نیمه اول سال 93 تحویل مشتریان خواهد شد.

وی افزود: همچنین در سال آینده دو کامیونت جدید که طراحی آن توسط مهندسین داخلی انجام شده به تولید خواهد رسید. در صورت انعقاد قرار‌داد با شهرداری و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط نیز تولید یک اتوبوس درون ‌شهری در سال آینده آغاز خواهد شد.

مرادی با بیان این‌که یک مینی‌بوس جدید نیز از اوایل سال 93 وارد بازار می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با بهبود شرایط بین‌المللی همکاری با شرکت بنز آلمان مجددا آغاز شود.
اخباراقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------