رشد دلار، طلا را پایین کشید



 اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی, قیمت  طلا

در پی تقویت ارزش دلار و کاهش درخواست فلز گرانبها، در معاملات روز سه‌شنبه طلا به پایین‌ترین سطح یک و نیم هفته اخیر رسید و به افت عمیق جلسه گذشته خود ادامه داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با افتی 0.3 درصدی در معاملات امروز یکهزار و 263 دلار و 80 سنت معامله شد. شمش روز گذشته افت 1.9 درصدی داشته که بیشترین کاهش قیمت یکروزه این فلز گرانبها از 23 مارس بوده است.

افت روز سه‌شنبه، ششمین جلسه افت قیمت طلا در هفت جلسه گذشته بوده است. طلا در شکستن سطح مقاومت 1300 دلاری ناکام بوده و از آمار اقتصادی هفته گذشته آمریکا که نشان از کمترین افزایش تعداد مشاغل در هفت ماه اخیر می‌داد، بهره‌ای نبرده است.

با وجود این در حالی که انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک کمرنگ شده، طلا همچنان در سال جاری رشدی 19 درصدی را تجربه کرده است.
 
در حالی که خشکسالی به درآمد میلیون‌ها کشاورز لطمه وارد کرده است، در حین برگزاری جشنواره مقدس «هندو و جین» در روز دوشنبه، مقامات صنعتی برآورد کردند که در ماه آوریل،‌ هندی‌ها برای سومین ماه متوالی نسبت به سال گذشته طلای کمتری خریدند. شرکت طلای الدورادو پس از موافقت مقامات یونانی به کارهای ساخت‌وساز خود در پروژه معدن طلای یونان ادامه خواهد داد.
 
سهام آسیایی تحت فشار قیمت ضعیف نفت خام، یک شروع ضعیف داشتند؛ این در حالی است که سهام ژاپن همراستا با قد علم کردن دلار در برابر ین رشد کرد. در معاملات روز سه‌شنبه دلار به بالاترین سطح دو هفته اخیر خود در برابر ارزهای دیگر رسید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------