60 درصد کارگران دوشغله‌ هستند



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, کارگران

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه بیش از 60 درصد کارگران دو شغله‌اند، گفت: کارگران از دولت می‌خواهند که برای امنیت شغلی و ارتقای معیشت آنها اقدام اساسی صورت گیرد.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مهمترین دلیل گرایش کارگران به مشاغل کاذب به عنوان شغل دوم فاصله بین حداقل دستمزد با رقم سبد هزینه خانوارهای کارگری است.

وی افزود: در حالی که حداقل دستمزد کارگران 812 هزار تومان است سبد هزینه معیشت خانوارهای کارگری به رقمی در حدود سه میلیون و 300 هزار تومان در ماه می‌رسد.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور از جمله پیامدهای دوشغله بودن کارگران را کاهش کیفیت تولید و بهره‌وری ذکر کرد و گفت: کارگری که دغدغه تامین معاش و اجاره بها را دارد ناچار است به کار در شیفت‌های طولانی تن بدهد یا به شغل دوم و سوم روی بیاورد.

عباسی از امنیت شغلی، ارتقای معیشت کارگران و قراردادهای موقت به عنوان دغدغه‌های روز کارگران یاد کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد جمعیت کشور را کارگران تشکیل می‌دهند و توجه به مطالبات آنها به عنوان بخش اعظمی از جامعه تولیدی و مصرفی کشور امری ضروری است.

وی در پایان حمایت دولت از بنگاههای تولیدی، جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و حفظ اشتغال موجود را خواستار شد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------