طلا ارزان شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, طلا

دلار در هفته اخیر به چند دلیل دچار نوسان شد. در این بین اظهارات مقامات ارشد اقتصادی و بانکی جهانی تاثیر ویژه‌ای در تحول ارزش این ارز داشت.

به گزارش ایسنا ، تحولات بازار جهانی نفت در هفته منتهی به هشت مه 2016 (19 اردیبهشت‌ماه) بیانگر تقویت ارزش دلار در برابر چند ارز عمده است. این ارز نسبت به ین 0.57 ، یورو 0.39 ، فرانک 1.26 و پوند 1.39 درصد افزایش ارزش داشته است.

تحلیل ها بیانگر آن است که بازار ارز تحت تاثیر برخی اخبار اقتصادی و همچنین اظهارات نفرات کلیدی و تاثیر‌گذار بر اقتصاد جهان در هفته گذشته دچار نوسانات کوتاه‌مدتی شد ، با این حال به نظر می‌رسد افزایش ارزش این ارز نقطه شروعی برای یک روند صعودی در نرخ دلار باشد.

این در حالی است که بانک مرکزی گزارش داده که دلیل تضعیف نرخ دلار در برابر سایر اسعار در پنج مورد قابل بررسی است.

اظهارات وزیر دارایی و رئیس بانک مرکزی ژاپن مبنی بر نگران‌کننده بودن تقویت اخیر ین ژاپن و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصادی این کشور و همچنین کاهش ارزش شاخص‌های جهانی سهام و کالاها و در نتیجه گرایش به ارزهای مطمئن با نقدشوندگی بالا از جمله دلایل تاثیر گذار در ارزش دلار بوده است.

کاهش کسری تجاری ماه مارس آمریکا به پایین‌ترین سطح 13 ماهه و رشد 1.1 درصدی و فراتر از انتظار سفارشات کارخانه‌ای و همچنین قرار گرفتن شاخص ISM خدمات این کشور در بالاترین سطح از دسامبر گذشته و از سویی دیگر ترس معامله‌گران از غافلگیر شدن پیش از انتشار گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا و بستن موقعیت‌های فروش دلار از دیگر عواملی بود که دلار را تقویت کرد.

اما نظرات مقامات بانکی بازهم بازار ارز را تحت تاثیر قرار داده است. این در حالی است که مصاحبه رئیس فدرال رزرو نیویورک با نیویورک تایمز و اشاره به این‌که نرخ بهره کلیدی آنها می‌تواند سریع‌تر افزایش یابد، در جمع عوامل توقیت کننده ارزش دلار بوده است.

طلا ارزان شد

در بازار طلا نیز بهای طلا در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن 28 درصد کاهش یافت. نوسانات هفته گذشته قیمت طلا در بازار نیویورک در محدوده 12.72 تا 12.90 دلار برای هر اونس در نرخ‌های پایانی ثبت شد.

این در حالی است که در بازار این فلز زرد رنگ تقویت دلار اصلی‌ترین عامل افت بهای طلا بود. اظهارات مقامات فدرال رزرو درباره‌ افزایش دو مرتبه‌ای نرخ بهره تا پایان سال نیز موجب شد که بهای طلا افت بیشتری پیدا کند.

همچنین گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که بهای نفت برنت و آمریکا در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن کاهش داشته است. افزایش تولید نفت اوپک و روسیه، افزایش صادرات نفت عراق و ایران و افزایش ذخائر نفت آمریکا از مهم‌ترین دلایل کاهش بهای نفت در هفته گذشته است.
منبع: ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------