تاسيس صندوقی برای تثبيت ريال



اخبار,اخبار اقتصادی,صندوق تثبیت ریالی


اخبار اقتصادی - تاسيس صندوقی برای تثبيت ريال

 معاون اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي از تاسيس "صندوق تثبیت ریالی" با استفاده از منابع سازمان بورس و سایر نهادهای مالی در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش مهر، شاپور محمدي، هدف از تاسيس اين صندوق را  تثبیت بیشتر بازار سرمایه عنوان كرد و افزود: ساز و كار راه اندازي این صندوق در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد با همکاری سازمان بورس در حال بررسی است.
 
وي گفت: عملکرد "صندوق تثبيت ريالي" ، مشابه عملیات بازار گردانی خواهد بود و مزایایی برای صندوق مشابه با بازار گردانان، در کشورهای دیگر در نظر گرفته خواهد شد.
 
محمدي در مورد نحوه عملكرد اين صندوق اظهار داشت: این صندوق در شرایطی که نیاز به حمایت از سهامداران خرد در بورس احساس شود، وارد عرصه شده و با خريد بخشی از سهام آنها، موجب افزايش قدرت نقدشوندگی بازار مي شود.
 
معاون اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي در بخش ديگري از سخنان خود، همچنین از آغاز اجراي برنامه هايي در راستای حمایت از حقوق سهامداران خرد در "ریز ساختار"های بازار خبر داد كه به حمایت از حقوق سهامداران منجر خواهد شد.
 
"ریزساختار"های بازار از جمله مکانیزم های موثر در حوزه بورس و اوراق بهادار است.
 
محمدي در ادامه با بيان اينكه ابزار "اختیار تبعی" در خصوص برخی سهام شرکت ها در بورس فعال است، افزود: با گسترش این ابزار، حمایت از حقوق سهامداران می تواند به شکل قوی تری انجام پذیرد كه سازمان بورس هم این سیاست را به منظور تثبیت بیشتر بازار دنبال مي كند.
 
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص نحوه تعيين نرخ خوراك صنايع پتروشيمي نيز گفت: با پی گیری های به عمل آمده، به احتمال خیلی زياد، قیمت خوراک در سطح مناسب تری قرار خواهد گرفت و شرکت های پتروشیمی وضعیت بهتری پیدا خواهند كرد.
 
محمدي تصريح كرد: ايراد شورای نگهبان قانون اساسي به مصوبه مجلس در خصوص قیمت گذاری خوراک پتروشيمي، به احتمال قوی منجر به اصلاح مجدد نرخ آن خواهد شد.
 
وي گفت: باتوجه به اینکه افزايش قیمت خوراک، موجب بیش واکنش بازار شده، لازم است محاسبات سودآوری شرکت ها دوباره انجام شود كه در این صورت خواهيم ديد، سودآوری شرکت ها مناسب تر از وضعیتی است که در حال حاضر از سوی سرمایه گذاران تصور می شود.
 اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------