3 برنامه مقابله با خاموشی‌های برق/ احتمال کاهش ساعت کاری ادارات



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, مقابله با خاموشی‌های برق

معاون توانیر با تشریح ۳ برنامه مقابله با خاموشی‌های تابستانی، از مذاکره با استانداری‌ها برای کاهش ساعت کاری ادارات در برخی از روزهای تابستان خبر داد.

محمودرضا حقی‌فام در گفتگو با مهر در تشریح برنامه‌های جدید تأمین برق تابستانی، گفت: در حال حاضر سه سناریوی افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌ها، مدیریت پیک مصرف بار و تغییر ساعات کاری ادارات برای مدیریت بیشتر تولید، انتقال، توزیع و مصرف برق تابستانی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه به منظور مدیریت پیک بار مصرف در حوزه صنایع، اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات و پروژه ذخیره عملیاتی اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر آن در حوزه صنایع کشاورزی هم به دنبال تغییر ساعات مصرف برق از دوره پیک به ساعات غیرپیک هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مذاکراتی با برخی از استانداری‌ها برای تغییر ساعت کاری ادارات آغاز شده است، اظهار داشت: در صورت تغییر ساعت کاری ادارات در برخی از شهرها این تغییرات توسط استانداری‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه خط قرمز پیک مصرف برق برای تابستان سال‌جاری چند هزار مگاوات است؟ بیان کرد: با توجه به ظرفیت تولید، پیک مصرف برق تابستانی نباید از محدوده ۵۲ هزار مگاواتی عبور کند زیرا در این صورت با مشکلات متعددی برای تأمین برق تابستانی مواجه خواهیم شد.

حقی‌فام با بیان اینکه فعلاً هیچ‌گونه برنامه‌ای برای اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌ شده تابستانی نداریم، تاکید کرد: چنانچه پیک مصرف برق از محدوده ۵۲ هزار مگاوات عبور کند، در برخی از صنایع همچون کشاورزی، با جابجایی ساعات پیک مصرف، سعی می‌کنیم که تا حدودی مصرف برق تابستانی را مدیریت کرده و از اعمال خاموشی‌ها جلوگیری کنیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین در پاسخ به پرسش دیگر مهر در خصوص نقش افزایش بارش‌های بهاری در کاهش احتمال اعمال خاموشی‌های تابستانی، توضیح داد: در طول دو ماه نخست فصل بهار، شاهد بارش‌های گسترده‌ای بودیم که این بارش‌ها ظرفیت و توان تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی کشور را افزایش داده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پیش‌بینی می‌شود امکان استفاده حداکثری از ظرفیت‌ نیروگاه‌های برق آبی با توان تولید ۱۱ هزار مگاوات برق برای خرداد ماه و روزهای گرم تابستانی فراهم باشد، بیان کرد: اما در ساعات و روزهای پیک مصرف، صرفاً اتکا به ظرفیت کامل نیروگاه‌های برق‌ آبی نمی‌تواند کارساز باشد و قطعاً باید مدیریت پیک بار مصرف به ویژه در بخش توزیع و فوق توزیع را در اولویت قرار دهیم.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت تلفات برق و انرژی در سطح شبکه توزیع برق کشور، خاطرنشان کرد: هم‌ اکنون میزان تلفات حدود ۱۱.۲ درصد است که پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای طرح‌های در دست اجرا، میزان تلفات در این حوزه تا پایان سال جاری تک رقمی و به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یابد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------