کاهش 19 دلاری قیمت طلای جهانی



 اخباراقتصادی  ,خبرهای  اقتصادی , قیمت  طلا

 طلای جهانی روز پنج شنبه در پی انتشار گزارش نشست ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا که صعود ارزش دلار را به دنبال داشت، به پایین‌ترین قیمت در سه هفته اخیر سقوط کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و به 1253.53 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته 1.7 درصد کاهش داشت.
 
به گزارش  ایسنا  ، در بازار نیویورک، بهای هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 19.50 دلار یا 1.5 درصد کاهش یافت و در 1254.90 دلار ایستاد که پایین‌ترین قیمت در سه هفته اخیر است.
 
گزارش نشست سیاستگذاری ماه آوریل بانک مرکزی که روز چهارشنبه پس از پایان زمان معاملات بازار منتشر شد، نشان داد بانک مرکزی آمریکا ممکن است در صورت اطمینان از سلامت اقتصاد این کشور، در نشست ماه آینده افزایش نرخهای بهره را تصویب کند.
 
این بانک دسامبر گذشته برای نخستین بار در حدود یک دهه اخیر افزایش نرخها را تصویب کرد. طلا به افزایش نرخهای بهره حساس است زیرا نرخهای بالاتر هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری این فلز لطمه می زند.
 
ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت اف سی استون در این باره گفت: همان طور که دورنمای نرخهای بهره پایین و دلار ضعیف‌تر در ابتدای سال از قیمتهای کالاها حمایت کرد اکنون روند معکوس اتفاق افتاده و افزایش نرخها و قویتر شدن دلار قیمتهای طلا را تحت فشار قرار خواهد داد و باعث عقب نشینی این فلز ارزشمند می شود.
 
بر اساس گزارش رویترز، طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون تحت تاثیر نوسان بازارهای مالی و نگرانیها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی که انتظارات برای افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را ضعیف کرد، حدود 19 درصد رشد قیمت داشته است.
 
اگر افزایش نرخهای بهره در نشست ماه آینده بانک مرکزی آمریکا تصویب شود، تحکیم سیاست پولی این کشور زودتر از موعد مورد پیش بینی سرمایه گذاران انجام می گیرد. ویلیام دادلی و استنلی فیشر از مقامات عالی بانک مرکزی آمریکا قرار است روز پنج شنبه سخنرانی کنند و بازارها با اشتیاقق منتظر مطلع شدن از تصمیمات این بانک هستند.
 
سرمایه گذاران طلا همچنین به آمار هفتگی متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در آمریکا چشم دوخته اند. آمارهای مربوط به بازار کار یکی از معیارهای کلیدی در تصمیم گیری مقامات بانکی به حساب می آیند.
 
دلار پس از انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا به بالاترین سطح در چند هفته اخیر صعود کرد. قوی شدن ارزش دلار کالاهایی مانند طلا را که به این ارز معامله می شوند برای خریداران دارنده ارزهای دیگر گرانتر می کند.
 
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری به میزان 0.01 درصد کاهش یافت و به 16.842 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.07 درصد کاهش، در 1023.53 دلار ایستاد در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.04 درصد کاهش، 571.22 دلار معامله شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------