آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

تشکیل جلسات کارگروه تعیین نرخ دوم قیمت بنزین در دولت



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,  بنزین

لایحه بودجه ابلاغ شده است و بر اساس آن رسما دولت مکلف شده طی مهلتی چهار ماهه مصوبه مجلس را مبنی بر تعیین نرخ دوم و سقف مصرف بنزین اجرایی کند، معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این‌باره می‌گوید کار کارگروهی برای بررسی نرخ دوم بنزین پیش‌تر آغاز شده است.

شاهرخ خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه نرخ 1500 تومانی مطرح شده در مورد نرخ دوم بنزین موثق نیست، اظهار کرد: روال کار در مورد تعیین نرخ دوم بنزین و تعیین سقف مصرف بنزیین با نرخ اول در حال انجام است و دولت موظف است به عنوان مجری قانون لایحه بودجه را اعمال کند.

وی درباره تشکیل کارگروهی برای تعیین نرخ دوم بنزین تصریح کرد: این کارگروه کارشناسی از همان ابتدایی که تصور می‌شد ممکن است مسئله دو نرخی شدن بنزین تصویب و ابلاغ شود تشکیل شده و کارهای مقدماتی لازم را انجام داده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، افزود:‌ بخشی از کارهای کارشناسی نیز صورت گرفته و در حال ادامه است به زودی جزئیات اجرای لایحه بودجه در مورد بنزین اعلام می‌شود.

خسروانی با تاکید بر اینکه لایحه بودجه قانون است و به هر حال دولت نمی‌تواند خلاف آن عمل کند درباره احتمال صورت گرفتن اقدامی از سوی دولت برای اصلاح لایحه بودجه عنوان کرد: اگر قرار باشداعتراضی صورت گیرد روال کار این است که دولت در صحن مجلس تقاضای اصلاح بودجه را کند و در صورت پذیرش مجلس این اتفاق بیافتد.

وی با تاکید بر اینکه دولت بر خلاف مصوبات مجلس عمل نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد مصوبه دو نرخی شدن بنزین نیز تغییر کند این کار تنها با تایید مجلس صورت خواهد گرفت.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------