آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

قیمت جدید خودروها اعلام شد



 اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی, قیمت  خودرو

 شورای رقابت بالاخره لیست جدید قیمت انواع خودروهای داخلی را به شرکت‌های خودروساز ابلاغ کرد و این در حالی است که مشخص نیست جاده مخصوصی‌ها تا چه حد این مصوبه را اجرا کنند. آن طور که در سایت مرکز ملی رقابت آمده، براساس مصوبه 247 شورای رقابت و طبق محاسبات صورت پذیرفته در مرکز ملی رقابت جداول سقف قیمتی انواع خودرو در سال 1395 و ضرایب افزایش مجاز سقف قیمت، به خودروسازان داخلی ابلاغ شده است.

بر این اساس، متوسط افزایش سقف قیمت در سال 1395 برابر با 5/1 درصد است. البته قیمت‌های اعلامی در سایت مرکز ملی رقابت، به‌نوعی خام بوده و به آنها، ارقام بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شماره‌گذاری و سایر خدمات اضافه می‌شود. همچنین در قیمت محصولات بنزینی نیز شرکت‌های خودروساز مجاز به افزودن مبلغ 100 هزار تومان بابت الزام قانونی EOBD (سیستم‌های کاهنده آلایندگی خودرو)هستند.

 

این در شرایطی است که باید منتظر ماند و دید آیا خودروسازان مصوبه موردنظر را اجرا خواهند کرد یا سیاست تثبیت قیمت را در پیش می‌گیرند. در حال حاضر بازار خودرو رکودی سنگین را تجربه می‌کند و این موضوع سبب شده خودروسازان در افزایش قیمت، احتیاط به خرج دهند. هرچه هست در حال حاضر مشتریان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز ملی رقابت، از قیمت‌های ابلاغی به خودروسازان مطلع شوند.
 

 اخبار  اقتصادی  -  دنیای  اقتصاد 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------