آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

گزارش «بریت بارت» از تهدید ایران به بستن گلوگاه نفتی جهان



 اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی,گلوگاه نفتی جهان

گزارش «بریت بارت» از تهدید ایران به بستن گلوگاه نفتی جهان؛
در سال 2002، آمریکا می خواست تنگه ی هرمز را باز نگه دارد، اما 16 کشتی اش نابود شد و شکست خورد

هشت گلوگاه دریایی اصلی وجود دارد که تانکرهای نفتی از آن به مقصد نقاط مختلف جهان می گذرند. روزانه 7 میلیون بشکه نفت از یکی از آن ها خارج می شود: تنگه هرمز.

 بریت بارت نوشت: هشت گلوگاه دریایی اصلی وجود دارد که تانکرهای نفتی از آن به مقصد نقاط مختلف جهان می گذرند. روزانه 7 میلیون بشکه نفت از یکی از آن ها خارج می شود: تنگه هرمز.

به  گزارش  انتخاب  ؛این نشریه آورده است: تنگه هرمز که میان خلیج فارس و خلیج عمان در جنوب سواحل ایران واقع شده، با جریان بی وقفه نفت از خود انرژی حیاتی آسیا و اروپا را تامین می کند.

آنچه کمتر به آن پرداخته شده این است: در سال 2002 در تلاش برای باز نگه داشتن تنگه هرمز در صورت مقابله با نیروهای نظامی ایران، نیروی دریایی آمریکا در مانور نظامی به شدت شکست خورد – و در طول این پروسه 16 کشتی را از دست داد.

این تنها یک رزمایش نظامی به نام "چالش هزاره" بود که 250 میلیون دلار هزینه و دو سال وقت برای آماده سازی آن صرف شده بود. اما ترتیب دهندگان این رزمایش از نتیجه حاصل شده غافلگیر شدند، و به سرعت روش اقدام نظامی خود را به هدف نتیجه متفاوتی تغییر دادند.

نتایج اولیه نشان داد ایران از زمان مواجهه 1988 نیروی دریایی دو طرف که با غلبه نیروهای آمریکایی همراه بود، تغییرات بزرگی داشته است. این نتایج دلیل تحکم سران ایران در تهدید به بستن تنگه هرمز به روی آمریکا و متحدانش را نشان می دهد.

گویا آمریکا از رزمایش «چالش هزاره» خود درس چندانی نگرفته است. در چهارده سال گذشته ایران تسلیحات مورد نیازش برای بستن تنگه هرمز را به شدت افزایش داده، و در مقابل این تنگه شاهد کاهش حضور نظامی آمریکا بوده است.

رزمایش آمریکا نشان داد که ایران به اهرم فشار موثری به نام یک گلوگاه نفتی بین المللی است که می تواند جریان نفت از این تنگه را مختل کند. و اکنون که توان ایران برای استفاده از این اهرم افزایش یافته، آمریکا و متحدانش باید از آن درس بگیرند. راه حل چالش کنونی آن است که آمریکا همه کشورهای عربی را زیر یک پرچم برده و با خود متحد کند تا بتوانند منافعشان را حفظ کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------