مصرف روزانه بنزين با تعداد جمعيت ايران برابر شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی,  بنزین

ميانگين مصرف روزانه بنزين در كشور از مرز 78 ميليون ليتر و تعداد جمعيت ايران نيز از مرز 79 ميليون نفر عبور كرد و براي نخستين بار، اين دو آمار تقريباً برابر شد.

به گزارش عصر ایران يك كارشناس برنامه ريزي شهري با استناد به آمار اخير مركز آمار ايران كه جمعيت كشورمان در پايان ارديبهشت ماه امسال را 79 ميليون و 262 هزار نفر اعلام كرده بود، گفت: اين در حالي است كه بر اساس آخرين آمار شركت ملي پخش فرآورده ‌هاي نفتي ایران در ارديبهشت ماه سال جاري، مصرف بنزين در سراسر كشور با دو و نيم درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 78 ميليون و 550 هزار ليتر رسيد.

شهرام جباري زادگان با اشاره به اين كه البته ميانگين مصرف بنزين در روز سی ام ارديبهشت به 86 ميليون ليتر نيز رسيد، اظهار كرد: به طور متوسط هر ايراني روزانه بالغ بر يك ليتر و به طور مشخص 991 ميلي ليتر بنزين مصرف مي‌ كند كه البته ميانگين مصرف شهر تهران از ميانگين مصرف كشور بالاتر است.

 وي با بيان اين كه ايران بعد از آمريكا، ژاپن، مكزيك و كانادا پنجمين كشور جهان از نظر مصرف بنزين در جهان محسوب مي‌شود، تصريح كرد: اين در حالي است كه مصرف ما از كشورهاي بزرگ صنعتي همچون انگلستان، استراليا، ايتاليا، كره جنوبي و فرانسه، بيشتر بنزين مصرف مي كنيم.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اين كارشناس مسائل شهري در پايان در خصوص علل افزایش مصرف بالاي بنزين در كشورمان، خاطرنشان كرد: يكي از دلايل اين مصرف بالا، عدم استفاده از تكنولوژي روز دنيا در توليد خودروهاي پر مصرف داخلي و يكي از عوامل، فرهنگ استفاده بي رويه از خودروي شخصي در كشورمان است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------