آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

دو نرخی شدن بنزین، نتیجه‌ای جز فساد و تقلب ندارد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, نرخ  بنزین

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این که دو نرخی شدن بنزین نتیجه‌ای جز فساد و تقلب ندارد گفت: بدون تردید افرادی که با آن موافق بودند اعتراض خواهند کرد که چرا بنزین دو نرخی عرضه می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این که دو نرخی شدن بنزین نتیجه‌ای جز فساد و تقلب ندارد گفت: بدون تردید افرادی که با آن موافق بودند اعتراض خواهند کرد که چرا بنزین دو نرخی عرضه می‌شود.

به گزارش شانا، فرهاد فزونی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، درباره مصوبه های مجلس نهم و تحمیل دو نرخی شدن بنزین به لایحه دولت گفت: در هر کجا و هر کالایی که دو نرخی شدن وجود داشته است، به غیر فساد، تقلب و کلاهبردای، عاید دیگری نصیب مردم نشده است.

وی افزود: تصور می‌کنم این تصمیم مشکلاتی برای دولت یازدهم ایجاد می‌کند، البته دولت، وزارت نفت، بخش خصوصی، کارشناسان و اقتصاددانان با دو نرخی شدن بنزین مخالف هستند.

فزونی تصریح کرد: اگر دولت دو نرخی شدن بنزین را اجرا کند، بدون تردید افرادی که با آن موافق بودند اعتراض خواهند کرد که چرا بنزین دو نرخی عرضه می‌شود.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان این که بر سر ماجرای ارز نیز همین مسئله وجود داشت، عنوان کرد: ارز را دو نرخی کردند و فساد به وجود آمد، عده‌ای کالا با دلار ١١٠٠ تومانی وارد کردند و در داخل با قیمت ٣٠٠٠ تومان فروختند.

وی گفت: در مورد دو نرخی شدن بنزین معتقدم که دولت باید ٦ ماه بعد از شروع کار مجلس جدید، این لایحه را به مجلس برده و مصوبه و اصلاحیه‌ای به آن اضافه کند، اما تا آن زمان نیز دو نرخی شدن، ایجاد مزاحمت برای دولت بوده و منطق دیگری ندارد.

فزونی پیشنهاد کرد: باید قیمت ثابتی در محل نگهداری مخازن نفت وجود داشته باشد و هزینه حمل آن به پمپ بنزینها را نیز خود جایگاهدار بپردازد، در نتیجه هر فردی که منزلش نزدیک شهرری و پالایشگاه تهران است هزینه کمتری را برای حمل و در نتیجه مصرف بنزین می‌پردازد و در مقابل فردی که در منطقه نیاوران زندگی می‌کند و زندگی بهتری دارد هزینه بیشتری پرداخت خواهد کرد، اما قیمت باید در پالایشگاه یکسان باشد.

عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: در تمام دنیا این معادله جواب می‌دهد و از آن استفاده می‌کنند، اما مشخص نیست چرا از تکنولوژی کشورهای خارجی در ایران استفاده نمی‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------