جزئیات جریمه مشترکان پرمصرف آب



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,  جریمه مشترکان پرمصرف آب

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو جزئیات جریمه مشترکان پرمصرف آب را تشریح کرد.

به گزارش آنا، علیرضا دایمی در حاشیه یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی با تاکید بر اینکه کنترل میزان مصرف در زمان پیک مهم‌ترین سیاست وزارت نیرو است، گفت:‌ قطع ضربتی آب امکان‌پذیر نیست اما همانند سال گذشته در ابتدا نسبت به پرمصرف بودن مشترک تذکر داده شده و سپس ابزارهای قیمتی و راهکارهای فرهنگ‌سازی را اعمال می‌کنیم، اما در صورت نرسیدن به نتیجه مطلوب آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون میزان مصرف معقول آب برای هر واحد مسکونی حدود 18 مترمکعب در ماه است که ما میزان مصرف تا 40 مترمکعب را نیز از طریق محاسبه پلکانی کنترل می‌کنیم، اما مصرف بیش از 40 مترمکعب آب در هیچ جایی از دنیا معقول نیست.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه ما به ازای هر نفر روزانه 250 لیتر آب تامین می‌کنیم، ادامه داد:‌ هر واحد مسکونی که بیش از 40 مترمکعب در ماه مصرف آب داشته باشد، قطع می‌کنیم.

وی درباره اقدامات وزارت نیرو برای مقاومت برخی مقامات محلی از جمله استاندار بوشهر در اجرای طرح‌های احیای آب‌های زیرزمینی عنوان کرد: در اجرای برنامه‌های دارای جنبه حفاظتی این مشکل با مقامات محلی وجود دارد، اما این مقامات به ویژه استانداری‌ها ملزم به رعایت راهکارهای جلوگیری از ایجاد بحران‌های اجتماعی هستند که با این رویکرد بعضا تقابل‌هایی نیز صورت می‌گیرد.

دایمی تاکید کرد: ما اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی‌های لازم را برای انجام طرح‌های خود انجام می‌دهیم و در این زمینه اعمال حاکمیت و قانون نیز صورت می‌گیرد.

دایمی بیان کرد: البته باید پیش از انجام اقدامات با فشار و همچنین اعمال حاکمیت فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا موضوعات به مسائل اجتماعی تبدیل نشوند.

به گفته وی، مادامی که کمک مردم وجود نداشته باشد قطعا اجرای امور موفق نخواهد بود و در پیشبرد اموری مانند احداث تاسیسات به مشارکت مردم نیازمندیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در درجه نخست بر اعمال امور تعرفه‌ای و اعمال سخت‌گیری‌ها در درجه بعدی به کار گرفته می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما با تمام مراجع اعمال‌کننده قانون و حاکمیت از جمله نیروهای نظامی و وزارت کشور جلسات دائم برگزار می‌کنیم تا بتوانیم وظایف خود را در استان‌ها محقق کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------