ظریف: ایران در سال های آینده رشدی بیشتر از متوسط رشد جهانی راتجربه خواهد کرد



 اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی, ظریف

وزیر امورخارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال اخیر و آینده رشدی بسیار بیشتر از متوسط رشد جهانی تجربه خواهد کرد و با تورم تحت کنترل و رشد گسترده تر زمینه را برای فعالیت اقتصادی در بستری آرام فراهم می سازد.

به گزارش  ایرنا، محمد جواد ظریف روز دوشنبه در همایش اقتصادی ایران و لهستان در ورشو ، از دولت و ملت لهستان به خاطر مهمان نوازی آنها تشکر کرد و افزود: روابط سیاسی بین دو کشور دارای عمق تاریخی است و دو کشور فراز ونشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و از دشواری های تاریخی سرافراز بیرون آمده اند.


وی با اشاره به مزار سفیر لهستان که از قرن 17 در اصفهان است گفت: ما دو کشور، یکدیگر را خیلی خوب درک می کنیم، قدمت روابط سیاسی ما بیش از 500 سال است. از قرن 17 دو کشور دارای روابط گسترده ای هستند ومردم به خوبی یکدیگر را می شناسند و به یکدیگر احترام می گذارند.


وزیر امورخارجه گفت: تجار ما بسیار زودتر از سیاسیون با یکدیگر ارتباط داشته اند و امروز هم نگاهمان به شما فعالان اقتصادی است تا یکبار دیگر روابط را شما راهبری کرده و پیش برید.


ظریف افزود: امکانات راهبردی اقتصادی قابل توجه است، بخش خصوصی در جمهوری اسلامی ایران محرک اصلی توسعه و کارآفرینی و پیشرفت اقتصادی است و بخش خصوصی لهستان تجربه خوبی در هدایت توسعه لهستان در اروپا به شمار می آید و می تواند محرک روابط اقتصادی گسترده تر بین دو کشور باشد به شرطی که روابط حالت راهبردی به خود بگیرد و از حالت تجاری صرف خارج شود.
وی ادامه داد: در حضور شما کارآفرینان وفعالان اقتصادی نمی توانم وارد حوزه هایی شوم که امکان فعالیت در آن ها وجود دارد، شما بهتر می دانید که در چه حوزه هایی می توان همکاری کرد و من یقین دارم که امروز هم در جلسه شورای اقتصادی مشترک و مذاکرات، فرصت آشنایی با توانمندی های یکدیگر وجود دارد.


وزیر امورخارجه با بیان اینکه امروز بهترین فرصت برای فعالیت اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت توسط دوستان ما در لهستان محسوب می شود، یادآور شد: جمهوری اسلامی در سال اخیر و آینده رشدی بسیار بیشتر از متوسط رشد جهانی تجربه خواهد کرد و با تورم تحت کنترل و رشد گسترده تر زمینه را برای فعالیت اقتصادی در بستری آرام فراهم خواهد کرد.


ظریف افزود: ایران امن ترین کشور در منطقه ای ناامن قرار گرفته است، کمتر کشوری در منطقه است که با اتکای به مردم در شرایطی که منطقه با خطرات افراط گرایی، جنگ و خشونت ناشی از آن رو به روست در بستری آرام انتخابات برگزار کند و این امنیت برای سرمایه گذاران خارجی به ارمغان می آورد.


وی ادامه داد: من تاکید می کنم بزرگترین سرمایه ما مردم هستند. وضعیت ترانزیتی ایران در همه منطقه بی نظیر است، منابع ایران غیر قابل مقایسه ( با دیگر نقاط جهان )است، بزرگترین منابع نفت و گاز ( در ایران ) است، امکانات معدنی وپیشرفت های علمی و تکنولوژی ما چشم گیر است؛ اما مبنای قدرت ما، چه قدرت امنیتی و چه قدرت سیاسی و اقتصادی، مردم بزرگ ایران هستند که با آغوش باز کشورهای دوست همچون لهستان را پذیرا می شوند. مردمی که با سطح بالای دانش، آماده فعالیت در اکثر زمینه های اقتصادی هستند.
در این مراسم، تفاهم نامه بازرگانی بین اتاق ایران و لهستان در حضور وزیر امور خارجه ایران و مقامات لهستانی امضا شد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------