آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

رویترز: بازگشت بهتر از انتظار ایران به بازار نفت



به گزارش رویترز در طی مدت دو هفته 26 نفتکش خارجی در دو بندر خارک و ماهشهر ایران 25 میلیون بشکه نفت خام (و مشتقات نفتی) ایران را بارگیری کرده یا خواهند کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی نوشت بازگشت ایران به بازار جهانی نفت پس از لغو تحریم ها، سریع تر از انتظارها و پیش بینی های پیشین بوده است.

به گزارش عصر ایران و بر اساس این گزارش هم اکنون 25 نفتکش بزرگ اروپایی و آسیایی نفت خام صادراتی این کشور را به مقصد مشتریان اروپایی و آسیایی حمل می کنند.

ایران در ماه آوریل گذشته تلاش داشت برای افزایش صادرات نفت خام خود شرکایی در زمینه حمل و نقل نفت خود پیدا کند ، اما پس از توافقی موقت با شرکت بیمه " P & I" هم اکنون بیش از یک سوم محموله های نفتی صادراتی ایران از طریق کشتی های خارجی حمل می شوند.

در ماه آوریل گذشته شرکت بیمه ای " پی اند آی " پوشش بیمه ای محموله های نفتی ایران را از 70 به 113 میلیون یورو افزایش داد. این شرکت یکی از سیزده شرکت بیمه ای بزرگ دنیا است.

بر اساس این گزارش اطلاعات حمل و نقل بنادر و کشتیرانی در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که هم اکنون 26 نفتکش خارجی با ظرفیت حمل بیش از 25 میلیون بشکه نفت در دو هفته گذشته در دو بندر خارک و ماهشهر ایران بارگیری کرده‌ و یا به زودی بارگیری خواهند کرد.

شرکت کشتیرانی "دیناکوم " یونان سه ابرنفتکش خود را برای حمل و نقل نفت ایران اختصاص داده است. به گفته "اودیسیوس والاتساس" مدیر عامل این شرکت یونانی ، شرکت های خارجی با نفتکش ، محموله های نفتی ایران را حمل می کنند و دنیا مشکلی با این موضوع ندارد.

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, نفت


با این حال برخی از شرکت های حمل و نقل و بیمه همچنان از بیم تحریم های احتمالی آمریکا از ورود دوباره به عرصه همکاری با ایران خودداری می کنند.  این شرکت ها ممنوعیت موجود در معامله دلاری با ایران و نیز احتمال بازگشت دوباره تحریم ها را مانع عمده ورود دوباره خود به معامله با ایران می دانند.

بر اساس این گزارش در حالی که پیش بینی های قبلی حاکی بود ایران دستکم یک سال زمان خواهد برد تا به سطح تولید و صادرات خود در پیش از تحریم ها برسد، توانسته است در شش ماهه نخست پس از لغو تحریم ها و آغاز اجرای برجام به این سطح برسد.

در حال حاضر ایران 3 میلیون و هشتصد هزار بشکه در روز تولید نفت دارد.
     

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------