افزایش ۲۰درصدی معادلات مسکن



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, مسکن

سخنگوی دولت با بیان اینکه معاملات مسکن 20%افزایش یافته، گفت:صندوق توسعه ملی برای سال جاری ۲۰میلیارد دلار به صورت ارزی و ۶ میلیارد تومان به صورت تسهیلات ریالی در اختیار بخش خصوصی قرار می دهد.

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران خبر از پرداخت ۱۶۰ میلیارد تومان سبد کالا به مستمندان در ماه مبارک رمضان داد و گفت: ما دو نوع یارانه پرداخت می کنیم، یکی یارانه نقدی که هر ماهه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت می شود و علاوه بر آن یک سبد غذایی به خانواده های تحت پوشش می دهیم.

وی افزود: به دستور رئیس جمهور برای تسریع در پرداخت یارانه غیرنقدی به خانواده های نیازمند به مناسبت ماه رمضان این رقم ۱۶۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت تعاون قرار گرفت و علاوه بر آنکه رقم اختصاص یافته برای حمایت از خانواده های تحت پوشش افزایش یافته است، هیچکس از دریافت این نوع یارانه حذف نشده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دومین سرمایه گذاری خارجی در کشور صورت گرفته است، گفت: چهارشنبه گذشته قراردادهای آن اجرایی شده و این سرمایه گذاری مربوط به ۵ هزار مگاوات انرژی الکتریکی به ارزش ۴.۲ میلیارد دلار است.

نوبخت اظهار داشت: این سرمایه گذاری خارجی در قالب نیروگاههایی در اهواز، دهلران، زاهدان، ساوه، صوفیان و بناب به صورت مستقیم صورت می گیرد و هیچ تعهد و تضمینی متوجه دولت ایران نخواهد بود.

وی همچنین از رونق نسبی در بازار مسکن خبر داد و گفت: طی دو ماه فروردین و اردیبهشت سال جاری برای واحدهای مسکونی و آپارتمانی از جهت معاملات و ارزش آن رشدهایی حاصل شده است.

نوبخت افزود: در فروردین تعداد معاملات ۱۹ درصد و ارزش واحدهای مسکونی ۳۳.۴ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در اردیبهشت ماه نیز تعداد معاملات ۷ دهم درصد با ارزش ۵۱ درصد رشد داشته است.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به مقوله فرهنگ که مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است، گفت: ما باید به تذکرهای ایشان عمل کنیم و از این رو در سال گذشته ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اقدامات فرهنگی در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گرفت که ۷۵ درصد از این دستگاه ها مربوط به بخش های غیردولتی بودند.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم که اگر معضلی هست آن را برطرف سازیم و به تاکیدات و منویات رهبری جامه عملم بپوشانیم.

نوبخت همچنین با اشاره به افت قیمت نفت و تاثیر آن در اقتصاد کشور گفت: سال گذشته با برنامه کوتاه مدت اقتصادی برای خروج از رکود در ماه های پایانی سال رشد ۲.۳ درصد را تجربه کردیم و لذا امسال هم برای خروج از رکود برای فعال کردن واحدهای تولید ۷ هزار و ۵۰۰ واحد را شناسایی کرده‌ایم که ۱۶ هزار میلیارد تومان به این واحدها تعلق خواهد گرفت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این مقدار منجر به افزایش تولید می شود که اگر رشد تولید را شاهد باشیم، سطح اشتغال نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی، افزود: در این جلسه نیز آخرین گزارش از فعالیت این ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی ارائه شد و از اینکه دولت رشد منفی ۶ درصد را به مثبت یک رسانده است، اقدام مهمی است، اما ما برای رسیدن به رشد اقتصادی بیشتر تلاش خواهیم کرد.

نوبخت در پاسخ به این سئوال که برخی از نمایندگان مجلس دهم گفته اند دولت باید لایحه اش را بازنویسی کند، گفت: آنچه دولت به عنوان لایحه به مجلس نهم داد چندین جلد هم به عنوان پیوست در کنار آن به نمایندگان ارائه کرد و نمایندگان نیز شروع به رسیدگی کردند که وقت اجازه نداد.

وی افزود: ما مکمل پیوست برنامه ششم را به تک تک نمایندگان مجلس دهم نیز داده ایم و هر چیزی که مجلس علاقه مند است آن را هم تصویب کند، در اختیارش است.

سخنگوی دولت در واکنش به گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا گفت: مواضع آنها تکراری و پاسخ ما قاطع است.

نوبخت تاکید کرد: ما اقدامات منصفانه و غیرمعمول آنها را به رسمیت نمی شناسیم و ایران نیز اقدامات خود را قاطعانه در همه اهدافی که منافع ملی‌مان را تامین کند، دنبال خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که قراردادهای جدید نفتی از چه زمان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: بعد از آنکه وزارت نفت قراردادهایی را با توجه به واقعیت امروز تهیه کرد، صبورانه طی ماه های گذشته به همه انتقادات گوش داد و در فرآیندهای مختلفی روی این قرارداد کار شد و وزارت نفت همه نگرانی ها را استماع کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی بر اساس منافع ملی تهیه شده است، گفت: در آینده بسیار نزدیک نتیجه نهایی این قراردادها می تواند اجرایی شود.

نوبخت در پاسخ به این سئوال که منشور حقوق شهروندی چه زمان ارائه خواهد شد، گفت: این منشور در حوزه معاونت ریاست جمهوری تکمیل شده و به زودی اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی گفته اند دولت یازدهم یک دوره ای خواهد بود، عکس‌العمل شما در قبال این جور هجمه ها چیست، افزود: هر کسی می تواند نظر خود را بگوید و رقبای سیاسی ما نیز از هیچ اقدامی برای جلو افتادن فروگذار نمی کنند. حالا اگر این صحبت ها آرامشان می کند، چه اشکالی دارد، ما هم تحمل می کنیم.

سخنگوی دولت همچنین در خصوص دیدار فریدون با یکی از محکومان فتنه که چند روز پیش انجام شده است، افزود: من همین اخبار را از رسانه ها دریافت کرده ام.

نوبخت در پاسخ به این سئوال که آیا فریدون از جانب رئیس جمهور این دیدار را انجام داده است، گفت: اینکه دولت تصمیم گرفته باشد و اینکه از جانب رئیس جمهور این دیدار صورت گرفته باشد، بی اطلاع هستم.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا آقای فریدون بازداشت شده بود، تصریح کرد: با توجه به همین دیدار معلوم شد که این حرفها بی پایه و بی اساس بوده و بازداشت ایشان صددرصد تکذیب است.

سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری خبر داد که صندوق توسعه ملی برای سال جاری ۲۰ میلیارد دلار به صورت ارزی و ۶ میلیارد تومان به صورت تسهیلات ریالی قرار است طی ماه های باقیمانده تا پایان سال ۹۵ به بخش خصوصی اختصاص دهد.

نوبخت همچنین در خصوص بازداشت احسان مازندرانی، افزود: قوه قضائیه باید در این خصوص صحبت کند.

وی با اشاره به تمجید رهبر انقلاب از اقدامات اقتصادی دولت در مراسم ۱۴ خرداد، تصریح کرد: ما ریز گزارش های عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی را به ایشان تقدیم می کنیم و ایشان نیز در جریان اقداماتی که انجام می گیرد، هستند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: رهبر انقلاب با این صحبت هایشان روحیه و انرژی بیشتری به فرزندان خود دادند.

نوبخت همچنین در خصوص انتخاب استاندار خوزستان گفت: وزیر کشور حسب مسئولیتی که دارند، دنبال این کار هستند و باید اطلاعات بیشتر را از ایشان بگیرید.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------