حقوق بازنشستگان تا یک میلیون تومان دریافتی، 20 درصد افزایش یافت



 اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, حقوق بازنشسته ها

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: با مصوبه هیات وزیران، به حقوق بازنشسته هایی که سقف حقوقشان مابین 750 هزار تا یک میلیون تومان بوده به تناسب دریافتی و بصورت پلکانی از 12 تا 20 درصد افزوده شده است.

به گزارش ایرنا،‌ محمد علی ابراهیم زاده روز سه شنبه در نشست خبری با رسانه ها با تشریح جزییات افزایش حقوق بازنشسته ها درسال 95 افزود: به حقوق تمامی بازنشسته های صندوق کشوری بطور میانگین 15 درصد افزوده شده است که این افزایش حقوق ها به تناسب دریافتی شان صورت پذیرفته است .


وی اظهار کرد: به حقوق بازنشسته هایی که سقف حقوقشان از یک و نیم میلیون تومان به بالا بوده است 12 درصد افزوده شده است.


ابراهیم زاده با بیان اینکه احکام جدید پرداختی حقوق بازنشستگان کشوری صادر شده است و بزودی به استان ها نیز اعلام خواهد شد،‌افزود: حقوق خرداد بازنشسته ها با احتساب حقوق های جدید به اضافه معوقات فروردین و اردیبهشت آنان پرداخت می شود.


معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: 82 درصد بازنشسته ها به تناسب دربافتی شان از افزایش حقوق 12 تا 20 درصدی برخوردار شده اند و مابفی نیز حقوق آنان حداقل 12 درصد افزایش داشته است.


ابراهیم زاده اظهار کرد: در حال حاضر سقف حداقل حقوق پرداختی بازنشسته های کشوری 900 هزار تومان و حداکثر حقوقی آنها 6 میلیون و 300 هزار تومان است که این مبلغ حقوق خالص بوده و به آن 124 هزارو 800 تومان حق عائله مندی و 32 هزارو 300 تومان حق اولاد بابت هر فرزند اضافه می شود.


این مسئول صندوق بازنشستگی تاکید کرد: حقوق همه بازنشسته های کشوری بر اساس استانداردی که قانونگذار تعیین کرده است پرداخت می شود و افزایش حقوق بیش از 7 برابر نداریم؛ مگر در موارد خاص که درباره آن پرداختی ها مستند قانونی وجود دارد.

** حقوقی تقریبی یک بازنشسته به 16 میلیون تومان رسید
ابراهیم زاده با بیان اینکه از مجموع یک میلیون و 280 هزار بازنشسته تحت پوشش این صندوق تنها 2 و نیم درصد حقوقشان بیش از هفت میلیون تومان است،‌اظهار کرد:‌در حال حاضر تنها یک بازنشسته میزان حقوقی بالغ بر حدود 16 میلیون تومان از این صندوق دریافت می کند که برای او مستندات قانونی پرداخت وجود دارد.


معاون قنی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: مبلغ دریافتی این فرد در سال گذشته 14 میلیون تومان بود که با احتساب حقوق های جدید به حدود 16 میلیون تومان رسیده و مستند قانونی برای این پرداخت موجود است. در حال حاضر نیز افرادی که حقوق بیش از 7 برابر مجوز استاندارد دریافت می کنند انگشت شمار است.


این مسئول بازنشستگی توضیح داد: برخی دستگاهها و مشترکین در زمان اشتغال حقوقی بیش از 7 برابر مجوز استاندارد تعیینی دریافت می کنند. این افراد کسورات خود را بر همان مبنا پرداخت کرده و به همین دلیل در زمان بازنشستگی مبنای حقوفشان بر اساس همان پرداختی و کسورات سنجیده و تعیین و پرداخت می شود.


ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: میزان حقوق افرادی همچون اعضای هیات علمی دانشگاهها،‌قضات و یا مستشاران دیوان محاسبات و .. با افراد عادی برابر نیست وبه آنان برابر قانون حقوق بالا پرداخت می شود.


وی در پاسخ به این سوال ایرنا که مبنای پرداختی حقوق بازنشسته های پیش از موعد با احتساب افزایش 15 درصدی چگونه خواهد بود؟ گفت: ما در مستندات بازنشستگی افراد دخالتی نداشته و نداریم و برای ما فرقی نمی کند که آنها از چه زمانی بازنشسته شده اند یعنی حتی کسانی که با یک روز یا 20 سال خدمت بازنشسته شده باشند از حداقل حقوق دریافتی بهره مند خواهند شد.


ابراهیم زاده تاکید کرد:‌ در حال حاضر قانونی مبنی بر بازنشسته پیش از موعد در سال جدید نداریم و این قانون مربوط به سال های گذشته بوده است .


معاون فنی صندوق بازنشستگی ملاک پرداختی حقوق بازنشسته ها را معدل دو سال آخر خدمت بیان کرد و افزود: حقوق و مزایای افراد بازنشسته بر اساس دوسال آخر خدمت آنها محاسبه و پرداخت می شود.


وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه این افزایش پلکانی حقوق ها تا کی ادامه خواهد داشت؟ گفت: این افزایش تا زمانی که قدرت خرید بازنشسته ها افزایش یابد و البته به شرط آنکه تغییر چندانی میان حقوق شاغلان و بازنشسته ها ایجاد نشود ادامه خواهد یافت یعنی به زمانی 4 تا 5 ساله نیازمندیم تا شکاف های موجود را برطرف کنیم.


وی درباره تغییر بیمه شاغلان از صندوقی به صندوق دیگر نیز گفت: قانونگذار به هر یک از شاغلان این اختیار را داده که در صورت تمایل صندوق بیمه خود را تغییر دهند و البته این قانون فقط شامل بیمه تامین اجتماعی با بیمه بازنشستگی کشوری است.


وی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا مبنی بر اینکه آیا مجلس دهم کمکی به صندوق بازنشستگی خواهد کرد یا نه گفت: مجلس نقشی اثرگذار در رفع مشکلات این صندوق داشته و دارد و امیدواریم با تشکیل کمیسیون های اجتماعی و بهداشت درمان در مجلس جدید بتوانیم مشکلاتمان را طرح و رفع کنیم .


در حال حاضر یک میلیون و 280 بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------