آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

افزایش بهای نفت در بازار آسیا



 اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,  قیمت  نفت

بهای نفت خام تحت تاثیر کاهش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا و اختلالات موجود در تولید نفت نیجریه روز پنجشنبه در بازار آسیا همچنان به روند صعودی خود ادامه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ در معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک و شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه ژوئیه با 32 سنت افزایش، 51 دلار و 55 سنت داد و ستد شد و به بالاترین سطح خود از ژوئیه گذشته تا کنون رسید.


هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در ماه اوت، با 22 سنت افزایش، 52 دلار و 73 سنت معامله شد که این رقم نیز بالاترین سطح از اکتبر گذشته است.


شرایط بازار نفت از ماههای ژانویه و فوریه که بهای هر بشکه نفت حدود 25 دلار و در پایین ترین سطح از سال 2003 قرار داشت، تغییر قابل توجهی کرده است. با این حال، رقم کنونی با سطح اواسط سال 2014 که بهای هر بشکه نفت بالای 100 دلار بود، فاصله زیادی دارد.


در شرایط کنونی بازار نفت به خصوص از ضعف دلار، نشانه های احیای اقتصاد جهانی و اختلالات در تولید نفت نیجریه بهره می برد.
گروه شورشی نیجریه ای موسوم به "انتقامجویان دلتای نیجر " که از ماه فوریه حملات متعددی به تاسیسات نفتی این کشور داشته است، روز چهارشنبه پیشنهاد دولت را مبنی بر گفتگو رد کرد و از حمله جدیدی خبر داد.


ارزش دلار آمریکا روز پنجشنبه در برابر ارزهای اصلی کاهش یافت و از آنجا که معاملات نفت با دلار صورت می پذیرد، هرگونه کاهش ارزش دلار بر تمایل خریداران نفت که دارای ارزهای دیگر هستند می افزاید و این به تقویت تقاضای نفت کمک می کند.


همچنین اعلام کاهش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا که براساس ارقام رسمی وزارت انرژی این کشور بیش از سه میلیون بشکه کاهش داشته است، یکی دیگر از عواملی است که به افزایش بهای نفت کمک می کند.


"مارگارت یانگ،" تحلیلگر موسسه  سی.ام.سی.مارکتس، در این باره گفت: ذخایر نفت خام آمریکا برای سومین هفته متوالی کاهش یافت و این نشان می دهد که تعادل بین عرضه و تقاضا در حال بازگشت است.


در پایان معاملات روز چهارشنبه در بازار نیویورک (نایمکس)، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) با 87 سنت افزایش، 51 دلار و 23 سنت معامله شد.


در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام پایه اروپا با یک دلار و هفت سنت افزایش به 52 دلار و 51 سنت رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------