مجلس دهم به دنبال حفظ تورم یا ایجاد رونق؟



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,مجلس دهم

 عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تشریح اولویت‌های اقتصادی مجلس دهم گفت: نگاه غالب نمایندگان این است که قانونگذاری در عرصه اقتصاد بر مدار عقلانیت صورت گیرد و دستاورهای اقتصادی دولت در خصوص مهار تورم حفظ شود.

 به  گزارش اقتصادنیوز؛ علی‌اصغر یوسف‌نژاد گفت: نمایندگان مجلس بر این موضوع واقفند که مهار تورم یکی از کارهای درخشان دولت است و تمام تلاششان را به کار خواهند گرفت تا این دستاورد حفظ شود و اقتصاد کشور پس از سال‌ها شاهد رسیدن به تورم تک رقمی پایدار شود.

او افزود: حل مسائل اقتصادی نیاز به فرمول‌های اقتصادی دارد و نمی‌توان با دستورات سیاسی، اقتصاد را اداره کرد از این رو تمام تلاش هیات رئیسه بر آن است تا جهت گیری اقتصادی مجلس به سمت جدا سازی اقتصاد از سیاست باشد گرچه این کار بسیار سخت است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ وضع موجود یعنی مهار تورم، انضباط مالی و شفافیت در سیاستگذاری‌ها جزو خواسته‌های مجلس نیز هست اما با توجه به دغدغه‌های موجود برای خروج بنگاه‌ها از رکود، نیازمند ایجاد رونق در بخش‌های مختلف اقتصادی هستیم به طوری که دستاوردهای تورمی آسیب نبیند.

یوسف‌نژاد گفت: تجربه اقتصادهای گوناگون نشان داده که با تزریق پول به تولید و رشد پایدار اشتغالزا نخواهیم رسید از این رو نگاه هیات رئیسه بر آن است تا به گونه‌ای طرح‌ها و لوایح را مورد بررسی قرار دهند که جریان اداره اقتصادی کشور بر مدار عقلانیت و اصول علم اقتصاد بچرخد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------