آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا

فردا یکشنبه (دوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نوزدهمین حراج شمش طلا برگزار می‌شود. به گزارش ایلنا؛ طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران،…

شل خرید نفت ایران را ازسرگرفت



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,شل

طبق اظهارات منابع معاملاتی، شرکت رویال داچ شل خرید نفت خام ایران را ازسرگرفت و دومین شرکت بزرگ نفتی پس از توتال فرانسه شد که در دوران پساتحریم تجارت با تهران را از نو آغاز کرد.

طبق اظهارات منابع معاملاتی، شرکت رویال داچ شل خرید نفت خام ایران را ازسرگرفت و دومین شرکت بزرگ نفتی پس از توتال فرانسه شد که در دوران پساتحریم تجارت با تهران را از نو آغاز کرد.


به گزارش  ایسنا ، ایران از زمان اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریمهای بین المللی در ژانویه، تلاش کرده سهم بازار خود را پس بگیرد و جلب خریداران بزرگی مانند شل به این هدف کمک خواهند کرد.

شل در این باره حاضر به اظهارنظر نشد اما طبق آمار کشتیرانی، شل نفتکش سوئزماکس دلتا هلاس را برای حمل 130 هزار تن نفت ایران از جزیره خارک در هشتم ژوییه به مقصد اروپا انتخاب کرده است.

منابع معاملاتی به رویترز اظهار کردند این محموله در روتردام تخلیه خواهد شد.

شل بدهی معوقه به ایران را که مربوط به دوران پیش از تحریمها بود اوایل امسال تسویه کرد.

علاوه بر توتال، پالایشگاههای اسپانیا، یونان و ایتالیا هم از زمان برداشته شدن تحریمها به جمع خریداران نفت ایران پیوسته اند.

بازگشت ایران به بازار جهانی رقابت با عربستان را تشدید کرده و تلاش اوپک برای تعیین راه‌کاری به منظور حمایت از قیمتها را بی‌نتیجه گذاشته است. ایران در برابر درخواست عربستان برای محدود کردن تولید در شرایطی که خود ریاض در حال گسترش فهرست خریداران نفتش است، مقاومت کرده است.

نشست صادرکنندگان بزرگ نفت در دوحه قطر که ماه آوریل برای مذاکره درباره فریز تولید در سطح ژانویه برگزار شد، پس از اینکه عربستان اعلام کرد بدون مشارکت ایران در این طرح حاضر به پذیرفتن آن نیست شکست خورد.

بر اساس گزارش رویترز، صادرات نفت ایران اکنون به سطح پیش از تحریمها نزدیک شده و حدود 2.5 میلیون بشکه در روز است.
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------