چوب حراج بر مسکن‌مهر



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی , مسکن  مهر

بی رونقی بازار مسکن و تعدد مشکلات مسکن‌مهر، خریداران این واحدها را به جایی رساند که برای فروش خانه‌های خود، آن هم با نازلترین قیمت تراکت پخش کنند.

به گزارش آنا، خریداران واحدهای مسکن‌مهر هیچ‌گاه تصور این را هم نمی‌کردند که بعد از گذشت چند سال تنها برای رسیدن به اصل سرمایه خود باید چوب حراج بر دارایی‌شان بزنند. گویا مشکلات مسکن‌مهر تمامی ندارد و این بار ساکنان این واحدهای مسکونی در پردیس، باید در انتظار اجماع نظر وزارت نیرو و شرکت عمران شهر جدید پردیس برای تامین آب شرب خود باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید می‌گوید اکنون 4 هزار واحد مسکونی در پردیس آماده بهره‌برداری است اما باید آب شرب آنها تامین شود. به گفته محسن نریمان، این شرکت تا کنون بیش از 700 میلیارد تومان در رابطه با زیرساخت‌ها کمک کرده و بطور میانگین برای هر واحد به جای حق انشعاب 4 میلیون تومانی در تهران، 10 میلیون تومان حق انشعاب پرداخت شده است اما با این حال متعهد نبودن وزارت نیرو در آبرسانی باعث تاخیر چند باره مسکن مهر پردیس شده است.

تامین آب شرب مسکن‌مهر پردیس به صورت سیار نیز گزینه بعدی برای حل مشکلات آبرسانی این شهر جدید بود که البته به علت مشکلات بهداشتی احتمالی، این امر از سوی وزارت بهداشت منتفی شد و طبق گفته‌ها در جلسه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مقرر شده که از شیوه‌ای دیگر برای آبرسانی که در آن خط انتقال وجود دارد، استفاده شود.

از سویی دیگر بانک مسکن با ارسال پیامکی به متقاضیان مسکن مهر نسبت به شروع اقدام قانونی علیه آنها به علت پرداخت نکردن اقساط واحدها هشدار داده است. این در حالی است که این واحدهای مسکونی هنوز تحویل داده نشده و متقاضیان باید اقساط واحدهای تحویل نگرفته را بازپرداخت کنند. به عبارت دیگر شرکت عمران شهرهای جدید در ماه‌های گذشته متقاضیان مسکن‌مهر را با وعده‌ تحویل واحدها مجاب کرده تا نسبت به دریافت دفترچه اقساط اقدام کنند که حالا عدم تحویل این واحدها و مشکلات آبرسانی آن از یک سو و سازوکار بانک مسکن برای دریافت اقساط نیز از سوی دیگر برای خریداران مشکل‌ساز شده است.

در این میان خریداران مسکن‌مهر پردیس باید به علت آنچه که مشکلات توپوگرافی واحدهای این شهر جدید از سوی مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی عنوان می‌شود، تا پایان سال 95 برای تحویل واحدهای خود منتظر بمانند.

این در حالی است که به گفته محمد پژمان رئیس سابق سازمان زمین و مسکن، تعداد زیادی مسکن مهر در شهرهای جدید احداث شده که متقاضی ندارد و در همه شهرهای اطراف تهران مازاد مسکن مهر داریم.

با این حال گویی همین تعداد متقاضیان مسکن‌مهر پردیس نیز از دریافت واحدهای خود به طور کل ناامید شده‌اند و اکنون به دنبال فرصتی برای فروش این واحدهای مسکونی هستند تا حداقل بتوانند اصل سرمایه خود را به دست آورند. در یکی از آگهی‌های فروش مسکن‌مهر پردیس آمده است این واحدها برای سکونت و یا سرمایه‌گذاری با مناسب‌ترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان قابل واگذاری است. تبلیغی که شاید آگهی دهنده نیز نسبت به واهی بودن آن آگاهی کامل داشته باشد.

در این تراکت این آپارتمان‌های دو خوابه 91 متری با 40 میلیون تومان به صورت نقد و 30 میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد به فروش می‌رسند که آن 40 میلیون تومان وجه نقد آن نیز در دو قسط تا 6 ماه قابل پرداخت است. همچنین واحدهای مسکن‌مهر 120 متری با 50 میلیون تومان وجه نقد و 30 میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد واگذار می‌شود.

با توجه به اینکه اکنون تعداد واحدهای بدون متقاضی مسکن‌مهر در سراسر کشور قابل توجه است و از آنجایی که ظاهرا هم مشکلات مسکن‌مهر پردیس تمامی ندارد بنابراین به نظر می‌رسد که تلاش مسکن مهرداران پردیس و شکست قیمت‌ها برای آب کردن این واحدهای مسکونی بدون نتیجه بماند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------