بوئینگ به دنبال فروش مستقیم قطعات هواپیما به ایران



اخبار,اخبار اقتصادی,تجهیزات هواپیما

 

اخبار اقتصادی -  بوئینگ به دنبال فروش مستقیم قطعات هواپیما به ایران

سخنگوی جنرال الکتریک آمریکا گفت: به دنبال یک پنی سود مادی از بابت فروش قطعات به ایران نیستیم بلکه کل موضوع به سلامت و ایمنی پرواز مربوط می شود. هر سودی که از این معاملات به دست آید صرف اهداف خیریه می شود..

شرکت های صنایع هوایی آمریکا برای نخستین بار تلاش می کنند با کسب مجوز قانونی از دولت واشنگتن برای  نخستین بار به صورت مستقیم در بیش از سه دهه بتوانند به صورت مستقیم قطعات و تجهیزات هواپیما به ایران بفروشد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، این شرکت ها تلاش می کنند با استفاده از توافق موقت ژنو میان ایران و گروه 1+5 و کاهش 6 ماهه تحریم های خارجی علیه تهران، به فروش قطعات به ایران اقدام کنند.

شماری از مقامات مسؤول در شرکت های صنایع هوافضای آمریکا گفته اند حداقل دو شرکت آمریکایی یعنی بوئینگ و موتورسازی جنرال الکتریک با ارائه درخواست هایی به استناد توافق 6 ماهه ژنو و کاهش تحریم ها علیه ایران خواستار کسب مجوز برای فروش قطعات هواپیما به ایران شدند.

در صورت موافق با این درخواست و انجام آن، این نخستین فروش مستقیم، رسمی و علنی  قطعات هواپیما از آمریکا به ایران پس از بحران گروگانگیری دیپلمات های آمریکایی در تهران در سال 1979 تاکنون است.

سخنگوی جنرال الکتریک آمریکا در این باره اعلام کرد: جنرال الکتریک از سال 2004 تاکنون برای کسب مجوز صادرات قطعات و خدمات تعمیر و نگهداری هواپیما به ایران با هدف حفظ سلامت و ایمنی پرواز و بدون اهداف سودآوری تلاش کرده است.

ریک کندی افزود: به دنبال یک پنی سود مادی از بابت فروش قطعات به ایران نیستیم بلکه کل موضوع به سلامت و ایمنی پرواز مربوط می شود. هر سودی که از این معاملات به دست آید صرف اهداف خیریه می شود.

یک منبع مطلع هم در این باره گفت: بوئینگ به دنبال بزرگترین سازنده هواپیمای مسافربری جهان درخواستی را به دولت آمریکا برای کسب مجوز فروش اجزای هواپیما به ایران نیز ارائه کرده است.

این درخواست ها به وزارت خزانه داری آمریکا ارسال شده است.

اخبار اقتصادی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------