آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

حق دلالی ٧ میلیاردی در دولت قبل



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,عباس آخوندی

عباس آخوندی گفت: با حذف تمام واسطه‌ها و دلال‌ها، پیش‌نویس قرارداد خرید ١٣٨ فروند هواپیمای ایرباس را به امضا رسانده‌ایم و در آینده، توافق با هواپیمایی بوئینگ نیز اعلام خواهد شد.

نیمه دوم سال گذشته بود که وزیر راه و شهرسازی، در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل ونقل‌، مسکن و شهرسازی از سرمایه‌گذاران خارجی خواست بدون دلال و واسطه برای سرمایه‌گذاری در ایران اقدام کنند. حالا او در جریان پروژه حذف جریان دلالی از اقتصاد ایران از قرارداد با ایرباس خبر داد که پیش‌نویس آن بدون دلال منعقد شد.

به گزارش شرق، عباس آخوندی، دیروز در صحن علنی مجلس در این باره گفت: با حذف تمام واسطه‌ها و دلال‌ها، پیش‌نویس قرارداد خرید ١٣٨ فروند هواپیمای ایرباس را به امضا رسانده‌ایم و در آینده، توافق با هواپیمایی بوئینگ نیز اعلام خواهد شد. این خبر خوب برای اقتصاد ایران که مدت‌هاست با نام دلال و فساد گره خورده است،‌ ضمیمه افشاگری آخوندی از توافق دولت قبل برای خرید شش فروند هواپیما شد که هزینه دلالی آن پنج تا هفت ‌میلیارد دلار بوده است.

آخوندی با تأکید بر اینکه دست تمام دلال‌ها و واسطه‌ها را از این معاملات قطع کرده‌اند، درباره افشاگری خود گفت: «از فروشندگان درخواست کردیم حتی یک سنت به یک دلال پرداخت نکنند و جالب است بدانید توافقی که پیش از وزارت من برای خرید شش فروند هواپیما صورت گرفته بود، با رقم توافق‌شده اخیر برای خرید همان تعداد هواپیما پنج تا هفت ‌میلیارد دلار تفاوت دارد».

او در ادامه با بیان اینکه این پول به جیب دلال‌ می‌رفت، افزود: دلال‌ها با تمام تلاش خود علیه ایران و این خرید صف‌آرایی می‌کنند، درحالی‌که سالانه بین سه الی چهار ‌میلیارد دلار هزینه خرید بلیت‌های بین‌المللی ایرانیان از شرکت‌های خارجی است. آیا گرفتن سهم برای ایران مایه خشنودی رقبا است؟  عباس آخوندی در ادامه درباره چشم‌انداز وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی در صحن علنی مجلس، گفت: مهم‌ترین سیاست در دولت یازدهم، بازیابی مجدد موقعیت ایران در منطقه و جهان است؛ به‌خصوص پس از یک دوره سردرگمی، اتلاف منابع ملی و بی‌توجهی به منافع ملی ایران.هنوز پس از ٢٠٠٠ سال از تمدن ایران، ایران چهارراه شرق و غرب و شمال و جنوب است؛ درعین‌حال بر اثر بی‌تدبیری و گاهی بی‌خردی با بازی‌کردن در زمین رقبا و بازی‌خوردن امتیازات کشور به دیگران تقدیم شده است.

 

این امتیازات تا جایی از کشور گرفته شد که پروازهای مستقیم به ایران و از ایران به جهان به پایین‌ترین حد خود تنزل یافته و مسافر ایرانی حتی برای سفر به آسیای میانه یا ابتدا باید به غرب برود و سپس تمام مسیر را به شرق بازگردد یا به جنوب برود و باز تمام مسیر را به شمال بازگردد؛ بنابراین بزرگ‌ترین سیاست حمل‌ونقلی ما، قراردادن مجدد ایران در کانون شبکه ارتباطی و دالان‌های بین‌المللی است.

آخوندی با بیان اینکه باید به دنیا اطمینان دهیم عبور از ایران امنیت و ایمنی بیشتر، زمان کوتاه‌تر، قیمت ارزان‌تر، دقت بیشتر و همراه با آسایش حداکثری است، تصریح کرد: نخستین گام نوسازی صنعت هوانوردی توجه به فراگیری جهانی آن و سریع‌ الوصول بودن آن است، برای این منظور در این مدت، مذاکرات مجدد با سازمان‌های هوایی جهانی و معتبر آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: برقراری پروازهای مستقیم ایران به اقصی نقاط جهان را یکی پس از دیگری فراهم خواهیم کرد. همچنین بازنگری در راه‌های هوایی که از فراز ایران عبور می‌کند، رفع موانع پروازی، کوتاه‌‌کردن مسیر و افزایش موقعیت رقابت اقتصادی از اصلی‌ترین سیاست‌های این موضوع است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------