بهبود قیمت نفت در نیمه دوم 2016/اوپک کدام کشور را در افزایش قیمت نفت موثر می داند؟



 اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی, نفت

اوپک پیش بینی می کند که بازار جهانی نفت در پایان 2016 به تعادل می رسد.

به گزارش خبرآنلاین، اوپک پیش بینی کرده که بازار نفت با رشد تقاضا و کاهش عرضه به توازن بیشتری در نیمه دوم امسال برسد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک پیش بینی کرده که اگرچه عرضه و تقاضا در این ماه بدون تغییر بوده اما گزارش بازار نشان می دهد که تشدید درگیری ها در نیجریه سبب کاهش تولید نفت این کشور و میانگین تولید نفت اوپک به میزان 32.36 میلیون بشکه در ماه قبل شده است.این عدد چشم انداز تقاضا در نیمه دوم سال آینده را 32.6 میلیون بشکه در روز برای نیمه دوم سال در نظر گرفته است

انتظار بهبود شرایط اقتصاد جهانی، موجب توازن بیشتر بازار نفت در پایان سال جاری خواهد شد. بخش تحقیقاتی سازمان صادرکنندگان نفت در گزارشی نوشته: تقاضای اضافه در بازار شبیه سه ماهه آینده خواهد بود.

اشباع بازار نفت ،قیمت ها را 80 درصد کمتر از میانگین 12 سال اخیر در ماه فوریه رساند.13 عضو اوپک هیچ تصمیمی برای تعیین سقف تولید در نشست  در 2 ژوئن نگرفت،زیرا استراتژی عربستان سعودی تولید بدون محدودیت با وجود فشار رقبا بود. نگرفت

13 کشور تولید کننده عضو اوپک نسبت به ماه قبل  88.800 هزار بشکه  نفت در روز نسبت به ماه قبل کمتر شد کرده اند که این کاهش  به دلیل تشدید حملات نظامی در نیجریه بوده است.

تعداد اعضا اوپک به 14 کشور در ماه جولای افزایش می یابد. با پیوستن گابن به اوپک ، تولید اوپک مجموعا به 200 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------