تولید نفت ایران از مرز 3.8میلیون بشکه فراتر رفت/افزایش دو برابری صادرات



 اخبار اقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,وزیر نفت

وزیر نفت با بیان این که میزان صادرات نفت ایران دو برابر شده است، گفت: تولید نفت کشور از 2.7 میلیون بشکه در پنج ماه نخست سال 1392، اکنون از مرز 3.8 میلیون بشکه در روز فراتر رفته است.

به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه روز سه شنبه در گزارشی به جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: میزان صادرات نفت ایران در سال 1392 حدود 970 هزار بشکه در روز بوده که در خردادماه امسال به حدود دو میلیون بشکه رسیده است.


وی اضافه کرد: تولید میعانات گازی کشور نیز از 380 هزار بشکه در آغاز کار دولت یازدهم، اکنون به 600 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.


وزیر نفت با بیان این که در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم، 17 فاز پارس جنوبی نیمه کاره بود و در کشور معضل کمبود گاز وجود داشت، ادامه داد: در سال 1392 روزانه 240 میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی تولید می شد که در سال 1394 با افزایش حدود 50 درصدی به 354 میلیون بشکه افزایش یافت.


زنگنه گفت: در سال 1392 نیروگاه ها سالانه 27 میلیارد لیتر سوخت مایع به ارزش 18 میلیارد دلار مصرف می کردند که با افزایش گاز رسانی به آنها، از میزان مصرف سوخت مایع آنها کاسته شد.


وزیر نفت اضافه کرد: تلاش می کنیم که امسال با تحویل 70 میلیارد مترمکعب گاز سهم سوخت مایع از سبد مصرفی نیروگاه ها را به زیر 10 درصد کاهش دهیم.


وی با تاکید بر تمرکز به توسعه میدان های مشترک غرب کارون، ادامه داد: میزان تولید نفت ایران در آغاز به کار دولت یازدهم حدود 70 هزار بشکه در روز بود که تا پایان امسال آن را به 260 هزار بشکه افزایش خواهیم داد.


زنگنه درباره وضعیت تولید محصولات پتروشیمی نیز گفت: در سال 1392 سالانه 40.6 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در کشور تولید می شد که در سال 94 به 46 میلیون تن افزایش یافت.


وزیر نفت افزود: میزان صادرات محصولات پتروشیمی نیز از 12.8 میلیون تن در سال 92 به 18.8 تن در سال 94 افزایش که به معنای رشد حدود 46 درصدی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------