آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

مالیات بر عایدی سرمایه؛ هزینه ناکارآمدی دولت بر دوش مردم/ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

با تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، به نظر می‌رسد که مردم باید مالیات تورمی را پرداخت کنند که نقش در آن ندارند. به گزارش…

فیش‌های حقوقی که شبیه چک‌های بانکی‌اند



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,  فیش‌های حقوقی پزشکان

تعدادی از فیش‌های حقوقی پزشکان با کارانه‌های بالای ٢٠٠‌میلیون تومان و حقوق‌های ٧٠٠‌میلیون تومانی منتشر شد

 به  گزارش  شهروند ؛ تنها یک روز از اعلام پرداخت حقوق دومیلیاردی در وزارت بهداشت ازسوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌گذشت که خبرگزاری فارس، تعدادی از فیش‌های حقوقی پزشکان با پرداخت‌های صد و دویست‌میلیون تومانی را منتشر کرد. فیش‌هایی که حکایت از کارانه‌های بالایی داشت و ازسوی زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت ازجمله دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های دولتی صادر شده بود.

 

در یکی از این فیش‌ها، میزان کارانه درنظر گرفته شده به یکی از اعضای دانشگاه علوم پزشکی، ٢٢٨‌میلیون تومان است، در فیش دیگر، کارانه ٢١٧ و ٣١٢‌میلیون تومانی برای یک نفر در دوماه پی درپی دیده می‌شود. درپایان این گزارش هم این پرسش مطرح شده که آیا بیمه‌ها توان پرداخت تعرفه‌هایی که هر روز بالا می‌رود را دارند و آیا این دریافت‌های بی‌حساب و کتاب دلیل تأخیر در پرداخت‌های بیمه‌ها و عقب ماندن قوانین تعرفه‌ای پرستاری و بسیاری از موثران نظام سلامت نیست؟


روز سه‌شنبه بود که نادر قاضی‌‌‌پور، نماینده مردم ارومیه درجلسه علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکر آیین‌نامه‌ای نسبت به پرداخت حقوق دومیلیاردی در وزارت بهداشت اعتراض کرد. او به قانونی استناد کرد که به گفته خودش، می‌گوید اگر فردی یک‌میلیون تومان حقوق می‌گیرد، حداکثر پرداختی به مدیران و افراد دیگر، باید ٧برابر باشد. قاضی‌پور، درهمین ارتباط خواسته بود تا از عملکرد وزارت بهداشت تحقیق و تفحص شود.


این اظهارات اما ازسوی وزارت بهداشت بی‌جواب نماند. آنها طی مصاحبه‌های پی درپی، نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. یکی از کسانی که درباره این موضوع صحبت کرد، محمدحسین قربانی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد، «درحوزه وزارت بهداشت هیچ پزشکی را سراغ ندارد که حقوق دومیلیاردی داشته باشد.»

 

او درباره درآمدهای بالا در وزارت بهداشت گفت: «ما پزشکانی را که ممکن بوده، در بخش خصوصی درآمدهای بالایی داشته باشند را موظف کرده‌ایم که در بخش دولتی و بیمارستان‌های دولتی به صورت تمام‌وقت کار کنند و به مردم ارایه خدمت کنند، این پزشکان ممکن است دریافتی‌های نسبتا بالایی داشته باشند اما نمی‌توان آنچه را که به‌عنوان ضریب کار و کارانه پرداخت می‌شود، حقوق تعریف کرد.» سیامک مره صدق هم به‌عنوان دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان، از کسانی که می‌گویند برخی پزشکان حقوق دومیلیاری می‌گیرند، خواست تا اسنادشان را ارایه کنند.

 

درکنار همه اینها، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت هم که به‌طور مرتب درباره این موضوع صحبت کرده، بدون این‌که نام این نماینده مجلس را بیاورد، تأکید کرد: «اظهارات برخی افراد مبنی بر پرداخت حقوق‌های نجومی دومیلیاردی در وزارت بهداشت، مبنای مشخصی ندارد.» او به تسنیم گفت: «کسانی که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند، باید پس از بررسی نهادهای نظارتی نسبت به ادعای خود پاسخ حقوقی دهند اما از بررسی این حقوق‌های نجومی توسط سازمان‌های نظارتی استقبال می‌کنیم.» این مسئول در وزارت بهداشت، چنین پرداخت‌هایی را در این وزارتخانه به شدت تکذیب کرد. او تأکید کرد: «اگر چنین افرادی که ادعای حقوق‌های یک و دومیلیاردی در وزارت بهداشت می‌کنند، نتوانند ادعای خود را ثابت کنند، باید آنها نیز در محاکم حقوقی پاسخ این ادعای خود باشند.»


ماجرای فیش‌های حقوقی چند ١٠و ١٠٠‌میلیون تومانی، حدود یک‌ماه پیش ازسوی دبیرکل خانه پرستار، با فرستادن نامه‌ای به وزیر اقتصاد و دارایی شروع شد. پس از آن هم سازمان بازرسی کشور، وارد موضوع شد و وعده داد تا واقعیت پرداخت‌ها در وزارت بهداشت را بررسی کند. ناصر سراج که رئیس سازمان بازرسی کشور است، گفته بود که این موضوع در تمام وزارتخانه‌ها بررسی شده و در وزارت بهداشت هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.


پرداخت‌های چند ١٠ و ١٠٠‌میلیون تومانی، قبل از آن هم بارها ازسوی منتقدان به سیاست‌های وزارت بهداشت مطرح شده بود، اقدامی که با شکایت وزارت بهداشت از محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار، منتهی شد. نمایندگان مجلس هم به جز قاضی‌پور، نسبت به این درآمدها، اعتراض داشتند. یکی از آنها هم احمد توکلی، نماینده مردم تهران بود. آن زمان هم وزارت بهداشت نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. به‌طوری که، سخنگوی وزارت بهداشت، در یکی از نشست‌های خبری، در پاسخ به سوال خبرنگاران با رد پرداخت‌های بالا در این وزارتخانه تأکید کرد که از کل ٢١‌هزار متخصص و فوق‌متخصص در بخش دولتی، تنها ٢٠نفر دریافتی بالای ١٠٠‌میلیون تومان داشته‌اند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------