آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

مجید فراهانی: ۱۳سال برای پایان پروژه‌های ناتمام احمدی‌نژاد زمان لازم است



 اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی, حزب ندای ایرانیان

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با اشاره به مشکلات متعددی که از دولت سابق برای دولت یازدهم بر جای مانده است، گفت: ۱۳ سال طول می‌کشید تا حجم پروژه نیمه‌تمام دولت احمدی‌نژاد به اتمام برسد

مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه صاحبنظران معتقدند دولت روحانی اقتصاد را در شرایط یک بحران تمام‌عیار از دولت احمدی‌نژاد تحویل گرفت، اظهار داشت: تحریم‌های پی‌درپی ادامه‌دار، رشد منفی ۷ درصد، تورم نزدیک به ۴۰ درصد، مطالبات معوق سرسام‌آور نظام بانکی، تعطیلی یک به یک بنگاه‌های اقتصادی، خروج سرمایه و عدم سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و فقدان  چشم‌انداز مثبت نسبت به آینده، مشخصه شرایطی است که دولت در شروع کار درسطح کلان با آن مواجه بود.


دبیرکل حزب ندای ایرانیان ادامه داد: از سوی دیگر حجم بالای پروژه‌های عمرانی کلیدخورده نیمه‌تمام؛ خصوصا مسکن مهر بر این بحران می‌افزود. در یک تخمین، چیزی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود داشت اما دولت در سال ۱۳۹۴ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای هزینه عمرانی در اختیار داشته است.


او ادامه داد: یعنی بر فرض محال حتی اگر هیچ پروژه دیگر در دهه آینده تعریف نمی‌شد، ۱۳ سال طول می‌کشید تا این حجم پروژه نیمه‌تمام به اتمام برسد. این درشرایطی بود که در یک تخمین، دولت ۳۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران، شبکه بانکی و صندوق‌های بازنشستگی داشته است با آنکه در مقاطع طولانی، قیمت نفت بالای یک‌صد دلار درهر بشکه بوده است.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: در باب نقاط قوت دولت آقای روحانی باید گفت که ایشان وارث چنین ویرانه‌ای در عرصه سیاست خارجی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که از دولت گذشته به جای مانده بود، بودند. بنابراین دولت ناگزیر بود همزمان با انضباط برنامه‌ای در ابتدا اقدام به بازسازی روابط خارجی با قدرت‌های جهانی کند که نهایتا برجام به فرجام رسید و منجر به خاموش شدن موتور تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه کشورمان شد. او ادامه داد: در مسائل داخلی، دولت روحانی سعی کرد رفتار اعتدالی در پیش بگیرد تا روش‌ها و رویکردهای افراطی گذشته را متوقف کند که متعاقب آن شاهد گشایش نسبی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نسبت به دولت گذشته بودیم.


دبیرکل حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: هرچند این نکته را نباید از نظر دور داشت که برای تقویت نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف، فرصت بهبود شرایط با توجه به تغییر ترکیب مجلس و آرایش نیروهای سیاسی جدید و توانمند اکنون به وجود آمده است. بنابراین تغییر کابینه مهم‌ترین اولویت کار دولت در آینده نزدیک است چرا که دولت فعلی متناسب با ترکیب مجلس پیشین پایه‌گذاری شده است، در مجلس نهم فردی مانند علی مطهری تهمت و کتک می‌خورد اما در این مجلس به نایب رئیسی رسیده است. بنابراین لازم است که دولت کابینه‌اش را با چنین تغییراتی متناسب کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------