آفت عجله در خرید مسکن



 با وجود نشانه‌های پیش‌رونق در بازار مسکن، خریداران باید بدانند که از صبر کردن ضرر نخواهند کرد و اگر شتاب‌زده عمل کنند، ممکن است بازار از کنترل خودکار فعلی خارج شود.

 به گزارش «دنیای اقتصاد»، اجرایی شدن وام‌های جدید و افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن شرایط ایده‌آلی را برای حضور خریداران در بازار مسکن فراهم کرده است. اگرچه تحرکات بازار مسکن در شرایط کنونی توام با ثبات قیمت و شرایط آرام بازار رقم خورده است، اما این شرایط می‌تواند با عجله خریداران و سرمایه‌گذاران بخش مسکن از بین برود و به فضای هیجانی تبدیل شود. از آن مهم‌تر، شتاب‌زدگی خریداران می‌تواند زمینه‌ساز از بین رفتن ثبات نسبی قیمت مسکن شود.

 

بنابراین رفتار خریداران در شرایط کنونی می‌تواند به‌طور مستقیم روی شرایط بازار تاثیر بگذارد. بهروز ملکی، کارشناس و تحلیل‌گر بازار مسکن با اشاره به افزایش تحرکات بازار مسکن در ماه‌های اخیر گفت: در این شرایط برخی از خریداران و سرمایه‌گذاران این بازار با این پندار که مبادا از قافله افزایش قیمت عقب بمانند، شتاب‌زده به بازار زده‌اند و احتمالا، این جمله‌ها را از فروشندگان یا مشاوران املاک شنیده‌اند که «الان خریدار، برنده است! الان نخرید، پشیمان خواهید شد!»

وی خاطرنشان کرد: با این حال باید توجه داشت که هرچند افزایش قیمت مسکن در سال جاری قابل انتظار است، اما این موضوع مجوزی برای اقدامات چشم بسته خریداران و سرمایه‌گذاران نیست.

ملکی با تاکید بر اینکه هر خریدار یا سرمایه‌گذاری، شرایط خاص خودش را دارد، اظهار کرد: به‌عنوان نمونه کسی که پولش را در بانک گذاشته و سود بانکی می‌گیرد، نباید نگران افزایش چند درصدی قیمت مسکن باشد، چراکه نرخ رشد قیمت مسکن در سال جاری، نه‌تنها کمتر از سود سپرده‌گذاری در بانک، بلکه به احتمال زیاد، تک‌رقمی خواهد بود.

 

بنابراین خریداران باید توصیه خرید مسکن را صرفا در حد یک پیشنهاد جدی گرفته و متناسب با شرایط خود تصمیم بگیرند. این تحلیلگر مسکن با اشاره به اینکه قیمت اکازیون از فروشندگان پول لازم، قابل‌توصیه است، نه فروشندگانی که امیدوار به افزایش قیمت هستند، افزود: بر خلاف صحبت‌های امید بخش و مهیج برخی از افراد، رسانه‌ها و کانال‌های تلگرام، ضرر کردن در شرایط فعلی موضوع دور از ذهنی نیست بنابراین باید به خریداران گفت چنانچه هوشمندانه عمل نکنید، اشتباه کردن در بازار مسکن از آنچه تصور می‌کنید، به شما نزدیک‌تر است!

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بازار مسکن

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------